Load Test for Road Structures
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00194183" target="_blank" >RIV/62156489:43410/12:00194183 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
Original language description
V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravníchstaveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. "statika" nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou pr
Czech name
Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
Czech description
V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravníchstaveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. "statika" nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou pr
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimization of design and realization of low capacity roads pavements.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zakládání staveb Brno 2012
ISBN
978-80-86604-59-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
31-35
Publisher name
Sdružení pro výstavbu silnic Praha
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—