Steam cog trains over the Slovenské Rudohorie MTS.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00200036" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00200036 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Parní ozubnicové vlaky budou jezdit přes Slovenské Rudohoří
Original language description
Třicet pět kilometrů dlouhou železniční trať Brezno - Tisovec, která dále údolím Rimavy pokračuje až do Jesenského a na které se počítá s rekreačním provozem, najdeme ve slovenském vlakovém jízdním řádu pod číslem 174. Jde o opravdový unikát mezi slovenskými železničními tratěmi - byla to jediná normálně rozchodná trať na Slovensku s ozubnicovým provozem. Dodnes tu na téměř šestikilometrovém úseku ozubnici najdeme a i když v současnosti je na trati adhezní provoz, připravuje se zavedení rekreačního provozu parními ozubnicovými lokomotivami. Vznik železniční tratě Brezno - Tisovec byl spojený s postupnou výstavbou prvních úseků Pohronské dráhy ze Zvolena do Podbrezové a později až do Brezna nad Hronom. O rok později, v roce 1896, byla vybudovaná odbočnátrať do Pohronské Polhory. Tam na ni navázala ozubnicová železnice procházející přes horské sedlo Zbojská pod Fabovou hoľou až do železářského centra v údolí řeky Rimavy, do Tisovce. Výstavbou tratě tak byla zabezpečená doprava surového
Czech name
Parní ozubnicové vlaky budou jezdit přes Slovenské Rudohoří
Czech description
Třicet pět kilometrů dlouhou železniční trať Brezno - Tisovec, která dále údolím Rimavy pokračuje až do Jesenského a na které se počítá s rekreačním provozem, najdeme ve slovenském vlakovém jízdním řádu pod číslem 174. Jde o opravdový unikát mezi slovenskými železničními tratěmi - byla to jediná normálně rozchodná trať na Slovensku s ozubnicovým provozem. Dodnes tu na téměř šestikilometrovém úseku ozubnici najdeme a i když v současnosti je na trati adhezní provoz, připravuje se zavedení rekreačního provozu parními ozubnicovými lokomotivami. Vznik železniční tratě Brezno - Tisovec byl spojený s postupnou výstavbou prvních úseků Pohronské dráhy ze Zvolena do Podbrezové a později až do Brezna nad Hronom. O rok později, v roce 1896, byla vybudovaná odbočnátrať do Pohronské Polhory. Tam na ni navázala ozubnicová železnice procházející přes horské sedlo Zbojská pod Fabovou hoľou až do železářského centra v údolí řeky Rimavy, do Tisovce. Výstavbou tratě tak byla zabezpečená doprava surového
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GK - Forestry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Rekreace a ochrana přírody - s člověkem ruku v ruce...
ISBN
978-80-7375-731-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
41-45
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
May 1, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—