All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Forwarder LVS 720

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F14%3A00232438" target="_blank" >RIV/62156489:43410/14:00232438 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Forwarder LVS 720

  • Original language description

    Prototyp vyvážecího traktoru LVS 720 je určen pro vyvážení sortimentů dříví v těžebně-dopravním procesu. Podvozek stroje je tvořen dvěma polorámy spojenými axiálním kloubem. Hydraulickým systémem je ovládáno tzv. zlamování podvozku, kterým je zajištěno směrové řízení stroje. Osmikolový podvozek se všemi koly hnanými zajišťuje vhodné rozložení zatížení, a je předpokladem pro dosažení vysoké adhezní síly a stability stroje. Kola na polorámech jsou uložena v tzv. tandemových (bogie) nápravách, které umožňují nasazení kolopásů. Pohon kol je hydraulicko-mechanický. Význačným znakem stroje je mj. otočná kabina, která zvyšuje ergonomickou úroveň pracoviště operátora. Kabina je konstruována se záměrem optimálního výhledu operátora a při její konstrukci byly vzaty všechny požadavky standardů ROPS, FOPS a OPS. Na zadním polorámu se nachází ložný prostor tvořený pěti páry ocelových klanic a mříží. Dříví je na ložný prostor nakládáno a z něj skládáno pomocí hydraulického jeřábu s drapákem, umístěn

  • Czech name

    Forwarder LVS 720

  • Czech description

    Prototyp vyvážecího traktoru LVS 720 je určen pro vyvážení sortimentů dříví v těžebně-dopravním procesu. Podvozek stroje je tvořen dvěma polorámy spojenými axiálním kloubem. Hydraulickým systémem je ovládáno tzv. zlamování podvozku, kterým je zajištěno směrové řízení stroje. Osmikolový podvozek se všemi koly hnanými zajišťuje vhodné rozložení zatížení, a je předpokladem pro dosažení vysoké adhezní síly a stability stroje. Kola na polorámech jsou uložena v tzv. tandemových (bogie) nápravách, které umožňují nasazení kolopásů. Pohon kol je hydraulicko-mechanický. Význačným znakem stroje je mj. otočná kabina, která zvyšuje ergonomickou úroveň pracoviště operátora. Kabina je konstruována se záměrem optimálního výhledu operátora a při její konstrukci byly vzaty všechny požadavky standardů ROPS, FOPS a OPS. Na zadním polorámu se nachází ložný prostor tvořený pěti páry ocelových klanic a mříží. Dříví je na ložný prostor nakládáno a z něj skládáno pomocí hydraulického jeřábu s drapákem, umístěn

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

    GK - Forestry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FR-TI4%2F139" target="_blank" >FR-TI4/139: Development and manufacture of forestry machinery mining of logging of small class focused on the ecology</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    LVS 720

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Základní technické parametry prototypu vyvážecího traktoru Celková délka 8,318 m,Šířka 2,400 m,rozvor 4,278 m, rozchod 1,690 m,pneumatiky Aliance 500/60-22.5,16PR, případně jiné, např. se šířkou běhounu 600 mm Pohotovostní hmotnost stroje 9 190 kg Nosnost ca 7000 kg (podle míry naložení) Jeřáb Cranab FC53 DT, dosah 8,5 m, zdvihový moment 53 kNm Délka ložného prostoru 3,871 m Motor (typ a výkon) Cummins QSB 3.3 69 kW/1600 ot/min, 82 kW/2400 ot/min Pojezdová rychlost s nákladem po rovině: 4,5 km/h (režimželva), 12,0 km/h (režim zajíc) Pojezdová rychlost bez nákladu po rovině: 4,5 km/h (režim želva), 14,5 km/h (režim zajíc) Kontaktní osoby pro jednání: prof. Ing. Radomír Ulrich, CSc. nebo prof. Ing. Jan Neruda, Ústav lesnické a dřevařské techniky Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity v Brně, tel. +420 545 134 098.

  • Economical parameters

    S ohledem na plánované zahájení výroby prvních strojů po oponentuře projektu bude možné zahajovat obchodní jednání v roce 2016. Kontaktními osobami pro jednání jsou autoři. Očekáváme že pozitivní vliv výsledků projektu na vznik nových pracovních míst a zvýšení tržeb nastane až v roce 2016 a dále. Na základě ohlasu, které jsme získali během prezentací nově vyvinutých výrobků na tuzemských a zahraničních odborných veletrzích v r. 2015 SkogsElmia Švédsko; Austrofoma Rakousko a v r. 2016 Silva Regina Brno,FinnMetko Finsko,EkoLas Polsko kde očekáváme první reálné objednávky. V souvislosti s plánovaným zahájením výroby nových strojů v roce 2016 očekáváme zvýšení tržeb minimálně o 20% a vytvoření minimálně 5-ti nových pracovních míst. Stejný, rostoucí trendočekáváme i v dalším roce.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62156489

  • Owner name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page