Application of proven technology on a hybrid chassis trailer
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F19%3A43916565" target="_blank" >RIV/62156489:43410/19:43916565 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uplatnění ověřené technologie na přívěsu s hybridním pohonem podvozku
Original language description
Vyvážecí traktorová souprava je vybavena hybridním trakčním pohonem podvozku s akumulací elektrické energie, která vytvářená gravitační silou při jízdě ze svahu a dosud běžně také při mechanickém brzdění přeměňovaná na teplo, bude tímto systémem ukládána v akumulátoru. Tato energie bude následně využita k elektrickému pohonu zdvojené nápravy VTS. Akumulátory budou taktéž dobíjeny při malém odběru výkonu z tažného prostředku. Instalací elektrického pohonu na jednu nebo dvě nápravy VTS dále dojde k navýšení maximálního výkonu celé soupravy dopravního stroje což je významné zejména v převážně extrémních terénních podmínkách lesních porostů. Nová technika bude ekonomičtější a ekologičtější s ohledem na spotřebu PHM, zvýší okamžitý disponibilní příkon pohonu v extrémních podmínkách a omezí prokluz kol podvozku vyvážecí traktorové soupravy na svazích. Podstatné omezení hlukového a vibračního zatížení okolí sníží disturbanci především živočišných druhů v ekosystémech. Snížením produkce výfukových plynů bude příznivě ovlivněn zdravotní účinek lesů a tedy i jejich rekreační hodnota.
Czech name
Uplatnění ověřené technologie na přívěsu s hybridním pohonem podvozku
Czech description
Vyvážecí traktorová souprava je vybavena hybridním trakčním pohonem podvozku s akumulací elektrické energie, která vytvářená gravitační silou při jízdě ze svahu a dosud běžně také při mechanickém brzdění přeměňovaná na teplo, bude tímto systémem ukládána v akumulátoru. Tato energie bude následně využita k elektrickému pohonu zdvojené nápravy VTS. Akumulátory budou taktéž dobíjeny při malém odběru výkonu z tažného prostředku. Instalací elektrického pohonu na jednu nebo dvě nápravy VTS dále dojde k navýšení maximálního výkonu celé soupravy dopravního stroje což je významné zejména v převážně extrémních terénních podmínkách lesních porostů. Nová technika bude ekonomičtější a ekologičtější s ohledem na spotřebu PHM, zvýší okamžitý disponibilní příkon pohonu v extrémních podmínkách a omezí prokluz kol podvozku vyvážecí traktorové soupravy na svazích. Podstatné omezení hlukového a vibračního zatížení okolí sníží disturbanci především živočišných druhů v ekosystémech. Snížením produkce výfukových plynů bude příznivě ovlivněn zdravotní účinek lesů a tedy i jejich rekreační hodnota.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
40102 - Forestry
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010115" target="_blank" >TH02010115: Timber forwarder with hybrid undercarriage drivetrain</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
1 hybridní příkon VTS
Numerical identification
1/2019
Technical parameters
Smlouva o uplatnění ověřené technologie byla uzavřena mezi Mendelovou univerzitou v Brně a AGAMA a.s. (Huštěnovská 2001; 686 03 Staré Město, IČ 00544965), Kanonie premonstrátů v Nové Říši (U Kláštera 1, 588 65 Nová Říše, IČ 47366567), 2K Group s.r.o. (sady Pětatřicátníků 172/23, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň 3, IČ 28751086) a SALAJ LES s.r.o. (Pavlínov 21, 594 01 Pavlínov, IČ 01730541). Osobou odpovědnou za jednání ze strany Mendelovy univerzity v Brně je prof. Ing. Jindřich Neruda, CSc., tel: +420 545 134 105; e mail: neruda@mendelu.cz.
Economical parameters
Instalací elektrického pohonu na zdvojenou nápravu soupravy dojde k navýšení maximálního příkonu pohonu podvozku dopravního stroje převážně v extrémních terénních podmínkách lesních porostů, zvýšení svahové dostupnosti o 5%, převážně ke zvýšení rychlosti a zvýšení únosnosti. K nabíjení lithiového akumulátoru dochází při snížení požadavků na výkon traktoru, jízda s prázdným přívěsem, nakládka - vykládka dřeva. Tím dojde mj. i ke snížení množství spotřeby pohonných hmot na jednotku množství přepravy na místo určení a na pracovištích s dlouhou vyvážecí vzdáleností na úložiště.
Application category by cost
—
Owner IČO
62156489
Owner name
Mendelova univerzita v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—