All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

UNIVERSITY PEDAGOGY IN TERMS MENDEL UNIVERSITY IN BRNO

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00192146" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00192146 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně

  • Original language description

    Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.

  • Czech name

    Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně

  • Czech description

    Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Celoživotní vzdělávání v podmínkách EU

  • ISBN

    978-80-210-5872-9

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    123-138

  • Number of pages of the book

    278

  • Publisher name

    Pro Mendelovu univerzitu v Brně vydalo Nakladatelství Masarykovy univerzity

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter