UNIVERSITY PEDAGOGY IN TERMS MENDEL UNIVERSITY IN BRNO
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00192146" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00192146 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně
Original language description
Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.
Czech name
Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně
Czech description
Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Celoživotní vzdělávání v podmínkách EU
ISBN
978-80-210-5872-9
Number of pages of the result
16
Pages from-to
123-138
Number of pages of the book
278
Publisher name
Pro Mendelovu univerzitu v Brně vydalo Nakladatelství Masarykovy univerzity
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—