All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00209877 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch

  • Original language description

    Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.

  • Czech name

    Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch

  • Czech description

    Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol

  • ISBN

    978-80-7375-918-6

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    162-175

  • Number of pages of the book

    314

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter