Survey of students with and without the school-leaving examination: views on the relevance of education and profession to personal success
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00209877" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00209877 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch
Original language description
Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.
Czech name
Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch
Czech description
Empiricky orientovaná studie je zaměřena na zmapování názorů žáků středních odborných škol a učilišť na vzdělání, jeho vliv na pracovní uplatnění, životní spokojenost a úspěšnost. Dále je zhodnocen subjektivně vnímaný význam kongruence zvolené vzdělávacía profesní dráhy se zájmovým zaměřením žáka. Použitým výzkumným nástrojem byly dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť v maturitních oborech vzdělání (n = 244) a oborech ukončených výučním listem (n = 198). Sběr datproběhl v roce 2011 na 20 středních školách v Hlavním městě Praha, v Ústeckém, Moravskoslezském a Plzeňském kraji. Z provedených analýz vyplývá, že respondenti připisují hodnoceným oblastem poměrně velký význam. Tyto poznatky jsou pozitivní, neboť se zkoumané proměnné promítají do rozhodování o vzdělávací a profesní dráze a sekundárně mohou ovlivňovat životní spokojenost a osobní úspěch.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
ISBN
978-80-7375-918-6
Number of pages of the result
14
Pages from-to
162-175
Number of pages of the book
314
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—