All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Opinion of "Teaching of Vocational Subjects and Practical Training" Students on the Practice Teaching Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F20%3A43919303" target="_blank" >RIV/62156489:43670/20:43919303 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20201002133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >10.11118/lifele20201002133</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe

  • Original language description

    Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství na průběh pedagogické praxe, kterou pro ně organizuje Institut celoživotního vzdělávání ve spolupráci se středními odbornými školami. Studenti mají předepsaný počet náslechů u cvičného učitele, na které plynule navazují jejich vlastní výstupy. Výchozím materiálem pro naše zkoumání se staly deníky pedagogické praxe studentů. Ty byly za účelem hlubšího proniknutí do dané problematiky dále posíleny o projektivní techniku nedokončených vět, které studenti doplňovali po skončení praxe. Získaná data byla podrobena kvalitativní analýze. Na jejím základě byly identifikovány následující čtyři kategorie: &quot;praxe jako stres&quot;, &quot;bariéry na pedagogické praxi&quot;, &quot;zmírňování nesnází na pedagogické praxi&quot; a &quot;zrod vlastního pojetí výuky&quot;. Předkládaný text se zabývá pouze prvními třemi. Příspěvek je zakončen zamyšlením nad možnými změnami, které by vedly ke zkvalitnění průběhu a případné vyváženosti praxe pro studenty na straně jedné a zúčastněných institucí na straně druhé.

  • Czech name

    Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe

  • Czech description

    Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství na průběh pedagogické praxe, kterou pro ně organizuje Institut celoživotního vzdělávání ve spolupráci se středními odbornými školami. Studenti mají předepsaný počet náslechů u cvičného učitele, na které plynule navazují jejich vlastní výstupy. Výchozím materiálem pro naše zkoumání se staly deníky pedagogické praxe studentů. Ty byly za účelem hlubšího proniknutí do dané problematiky dále posíleny o projektivní techniku nedokončených vět, které studenti doplňovali po skončení praxe. Získaná data byla podrobena kvalitativní analýze. Na jejím základě byly identifikovány následující čtyři kategorie: &quot;praxe jako stres&quot;, &quot;bariéry na pedagogické praxi&quot;, &quot;zmírňování nesnází na pedagogické praxi&quot; a &quot;zrod vlastního pojetí výuky&quot;. Předkládaný text se zabývá pouze prvními třemi. Příspěvek je zakončen zamyšlením nad možnými změnami, které by vedly ke zkvalitnění průběhu a případné vyváženosti praxe pro studenty na straně jedné a zúčastněných institucí na straně druhé.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    133-156

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database