The Opinion of "Teaching of Vocational Subjects and Practical Training" Students on the Practice Teaching Process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F20%3A43919303" target="_blank" >RIV/62156489:43670/20:43919303 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20201002133</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201002133" target="_blank" >10.11118/lifele20201002133</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe
Original language description
Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství na průběh pedagogické praxe, kterou pro ně organizuje Institut celoživotního vzdělávání ve spolupráci se středními odbornými školami. Studenti mají předepsaný počet náslechů u cvičného učitele, na které plynule navazují jejich vlastní výstupy. Výchozím materiálem pro naše zkoumání se staly deníky pedagogické praxe studentů. Ty byly za účelem hlubšího proniknutí do dané problematiky dále posíleny o projektivní techniku nedokončených vět, které studenti doplňovali po skončení praxe. Získaná data byla podrobena kvalitativní analýze. Na jejím základě byly identifikovány následující čtyři kategorie: "praxe jako stres", "bariéry na pedagogické praxi", "zmírňování nesnází na pedagogické praxi" a "zrod vlastního pojetí výuky". Předkládaný text se zabývá pouze prvními třemi. Příspěvek je zakončen zamyšlením nad možnými změnami, které by vedly ke zkvalitnění průběhu a případné vyváženosti praxe pro studenty na straně jedné a zúčastněných institucí na straně druhé.
Czech name
Pohled studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku na průběh pedagogické praxe
Czech description
Cílem příspěvku je prezentovat názory studentů učitelství na průběh pedagogické praxe, kterou pro ně organizuje Institut celoživotního vzdělávání ve spolupráci se středními odbornými školami. Studenti mají předepsaný počet náslechů u cvičného učitele, na které plynule navazují jejich vlastní výstupy. Výchozím materiálem pro naše zkoumání se staly deníky pedagogické praxe studentů. Ty byly za účelem hlubšího proniknutí do dané problematiky dále posíleny o projektivní techniku nedokončených vět, které studenti doplňovali po skončení praxe. Získaná data byla podrobena kvalitativní analýze. Na jejím základě byly identifikovány následující čtyři kategorie: "praxe jako stres", "bariéry na pedagogické praxi", "zmírňování nesnází na pedagogické praxi" a "zrod vlastního pojetí výuky". Předkládaný text se zabývá pouze prvními třemi. Příspěvek je zakončen zamyšlením nad možnými změnami, které by vedly ke zkvalitnění průběhu a případné vyváženosti praxe pro studenty na straně jedné a zúčastněných institucí na straně druhé.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
133-156
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—