Pre-graduate training of vocational education teachers – why it is not only about the competence framework?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924509" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924509 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku přípravy učitelů pro středního odborné vzdělávání, konkrétně učitelů praktického vyučování. Jedná se o učitelské zaměření, které je specifické svou odborností a požadovaným rozsahem. Příspěvek zmiňuje kompetenční rámec zpracovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v kontextu reality odborného vzdělávání. Nedílnou součástí činností tohoto typu učitelů a učitelek je kontakt se sociálními partnery - zaměstnavateli, na což by měli být připraveni. Nejen z pohledu odborné přípravy, ale i po stránce didaktické. Závěrem autoři zmiňují základní doporučení týkající se přípravy učitelů a učitelek praktického vyučování a odborného výcviku zaměřené na tuto oblast.
Czech name
Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na problematiku přípravy učitelů pro středního odborné vzdělávání, konkrétně učitelů praktického vyučování. Jedná se o učitelské zaměření, které je specifické svou odborností a požadovaným rozsahem. Příspěvek zmiňuje kompetenční rámec zpracovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v kontextu reality odborného vzdělávání. Nedílnou součástí činností tohoto typu učitelů a učitelek je kontakt se sociálními partnery - zaměstnavateli, na což by měli být připraveni. Nejen z pohledu odborné přípravy, ale i po stránce didaktické. Závěrem autoři zmiňují základní doporučení týkající se přípravy učitelů a učitelek praktického vyučování a odborného výcviku zaměřené na tuto oblast.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Schola nova, quo vadis? 2023: Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87570-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
115-119
Publisher name
Extrasystem Praha
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 3, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—