A family firm as space for intergenerational learning interactions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925225" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925225 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce
Original language description
S rozvojem konceptu celoživotního a všeživotního učení se dlouhodobě otevírá prostor pro zkoumání procesů učení v různorodých prostředích, která stojí mimo formální vzdělávací systém.150 Jedním z nich jsou firmy, v nichž dochází k intenzivnímu informálnímu učení dospělých. Jako výzkumně zajímavé se jeví zejména prostředí rodinných firem, neboť v současné době řada rodinných firem směřuje ke generační obměně a řeší problematiku nástupnictví, potažmo předávání rodinné tradice. Tyto okolnosti pak spoluutvářejí prostor pro atraktivní výzkumnou oblast informálního učení, a to mezigenerační, neboť rodinné firmy jsou místem, kde je mezigenerační učení nutnou a žádanou součástí chodu a fungování podniku. Při prezentaci výzkumných zjištění o mezigeneračních učebních interakcích v rodinném podniku se ptáme, co vede k jejich vzniku, jaká je jejich podoba a co je jejich obsahem. Výsledky uvádíme do vztahu s kulturou organizace, tedy rodinné firmy. Jedná se o dílčí výsledky z širšího výzkumného šetření, které bylo součástí projektu podporovaného Grantovou agenturou České republiky.
Czech name
Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce
Czech description
S rozvojem konceptu celoživotního a všeživotního učení se dlouhodobě otevírá prostor pro zkoumání procesů učení v různorodých prostředích, která stojí mimo formální vzdělávací systém.150 Jedním z nich jsou firmy, v nichž dochází k intenzivnímu informálnímu učení dospělých. Jako výzkumně zajímavé se jeví zejména prostředí rodinných firem, neboť v současné době řada rodinných firem směřuje ke generační obměně a řeší problematiku nástupnictví, potažmo předávání rodinné tradice. Tyto okolnosti pak spoluutvářejí prostor pro atraktivní výzkumnou oblast informálního učení, a to mezigenerační, neboť rodinné firmy jsou místem, kde je mezigenerační učení nutnou a žádanou součástí chodu a fungování podniku. Při prezentaci výzkumných zjištění o mezigeneračních učebních interakcích v rodinném podniku se ptáme, co vede k jejich vzniku, jaká je jejich podoba a co je jejich obsahem. Výsledky uvádíme do vztahu s kulturou organizace, tedy rodinné firmy. Jedná se o dílčí výsledky z širšího výzkumného šetření, které bylo součástí projektu podporovaného Grantovou agenturou České republiky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Učení a vzdělávání dospělých: Kontexty, teorie a výzkumy
ISBN
978-80-271-3914-9
Number of pages of the result
11
Pages from-to
331-341
Number of pages of the book
395
Publisher name
Grada Publishing, a.s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—