All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A family firm as space for intergenerational learning interactions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925225" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925225 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce

  • Original language description

    S rozvojem konceptu celoživotního a všeživotního učení se dlouhodobě otevírá prostor pro zkoumání procesů učení v různorodých prostředích, která stojí mimo formální vzdělávací systém.150 Jedním z nich jsou firmy, v nichž dochází k intenzivnímu informálnímu učení dospělých. Jako výzkumně zajímavé se jeví zejména prostředí rodinných firem, neboť v současné době řada rodinných firem směřuje ke generační obměně a řeší problematiku nástupnictví, potažmo předávání rodinné tradice. Tyto okolnosti pak spoluutvářejí prostor pro atraktivní výzkumnou oblast informálního učení, a to mezigenerační, neboť rodinné firmy jsou místem, kde je mezigenerační učení nutnou a žádanou součástí chodu a fungování podniku. Při prezentaci výzkumných zjištění o mezigeneračních učebních interakcích v rodinném podniku se ptáme, co vede k jejich vzniku, jaká je jejich podoba a co je jejich obsahem. Výsledky uvádíme do vztahu s kulturou organizace, tedy rodinné firmy. Jedná se o dílčí výsledky z širšího výzkumného šetření, které bylo součástí projektu podporovaného Grantovou agenturou České republiky.

  • Czech name

    Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce

  • Czech description

    S rozvojem konceptu celoživotního a všeživotního učení se dlouhodobě otevírá prostor pro zkoumání procesů učení v různorodých prostředích, která stojí mimo formální vzdělávací systém.150 Jedním z nich jsou firmy, v nichž dochází k intenzivnímu informálnímu učení dospělých. Jako výzkumně zajímavé se jeví zejména prostředí rodinných firem, neboť v současné době řada rodinných firem směřuje ke generační obměně a řeší problematiku nástupnictví, potažmo předávání rodinné tradice. Tyto okolnosti pak spoluutvářejí prostor pro atraktivní výzkumnou oblast informálního učení, a to mezigenerační, neboť rodinné firmy jsou místem, kde je mezigenerační učení nutnou a žádanou součástí chodu a fungování podniku. Při prezentaci výzkumných zjištění o mezigeneračních učebních interakcích v rodinném podniku se ptáme, co vede k jejich vzniku, jaká je jejich podoba a co je jejich obsahem. Výsledky uvádíme do vztahu s kulturou organizace, tedy rodinné firmy. Jedná se o dílčí výsledky z širšího výzkumného šetření, které bylo součástí projektu podporovaného Grantovou agenturou České republiky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Učení a vzdělávání dospělých: Kontexty, teorie a výzkumy

  • ISBN

    978-80-271-3914-9

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    331-341

  • Number of pages of the book

    395

  • Publisher name

    Grada Publishing, a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter