Dehalogenated pyrolysate from waste tires
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F24%3AN0000003" target="_blank" >RIV/62243136:_____/24:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dehalogenovaný pyrolyzát z odpadních pneumatik
Original language description
Vzorek pyrolýzní kapaliny vzniklé pyrolýzou směsných pneumatik s dehalogenačním stupněm
Czech name
Dehalogenovaný pyrolyzát z odpadních pneumatik
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20400 - Chemical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW01010158" target="_blank" >FW01010158: Research and development project of material utilization technology of waste plastics and tires in the refinery and petrochemical industry in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
FV/04/2024
Numerical identification
—
Technical parameters
Chemické složení připravené kapaliny je uvedeno v Tab. 1 spolu se složením kapaliny připravené konvenční pyrolýzou bez dehalogenačního kroku. Z výsledků je zřejmé, že dehalogenačním krokem byla dosažena redukce chloru 69%. Došlo také k nepatrné změně organického složení a redukci obsahu kovů. Finální bod varu byl přes 450 stupňů Celsia v obou případech - v praxi by to pro petrochemické zpracování znamenalo potřebu vzorek destilačně rozdělit pro lepší mísitelnost a kompatibilitu s fosilní surovinou.
Economical parameters
Obdobně jako při hodnocení dehalogenačního zařízení vychází potenciální zhodnocení dehalogenovaného meziproduktu (pyrolýzní kondenzát jako vstupní surovina do petrochemie) ze zhodnocení výstupních produktů (například polypropylen a polyetylen). Cena pyrolyzátu se bude porovnávat vůči fosilnímu ekvivalentu, v tomto případě primární benzín a benzíny obecně (rafinérské proudy s přibližným rozmezím bodu varu 30-220 stupňp Celsia). Cena primárního benzínu se v Q4 pohybovala kolem 620 USD/t a cena polyetylenu kolem 1260 USD/t. V souvislosti s připravovanou legislativou na EU úrovni ukládající povinnost obalovým společnostem zvyšovat podíl recyklátu ve svých výrobcích se dá předpokládat vyšší přidaná hodnota chemicky recyklovaného PP a PE. Za hrubého předpokladu 20%-40% přidané hodnoty vůči PB je tedy potenciální hodnota upraveného kondenzátu 744-868 USD/t. V současné době neexistuje veřejně dostupná kvotace pyrolýzních olejů z odpadů.
Application category by cost
—
Owner IČO
62243136
Owner name
ORLEN UniCRE a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—