All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dehalogenated pyrolysate from waste tires

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62243136%3A_____%2F24%3AN0000003" target="_blank" >RIV/62243136:_____/24:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dehalogenovaný pyrolyzát z odpadních pneumatik

  • Original language description

    Vzorek pyrolýzní kapaliny vzniklé pyrolýzou směsných pneumatik s dehalogenačním stupněm

  • Czech name

    Dehalogenovaný pyrolyzát z odpadních pneumatik

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20400 - Chemical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FW01010158" target="_blank" >FW01010158: Research and development project of material utilization technology of waste plastics and tires in the refinery and petrochemical industry in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    FV/04/2024

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Chemické složení připravené kapaliny je uvedeno v Tab. 1 spolu se složením kapaliny připravené konvenční pyrolýzou bez dehalogenačního kroku. Z výsledků je zřejmé, že dehalogenačním krokem byla dosažena redukce chloru 69%. Došlo také k nepatrné změně organického složení a redukci obsahu kovů. Finální bod varu byl přes 450 stupňů Celsia v obou případech - v praxi by to pro petrochemické zpracování znamenalo potřebu vzorek destilačně rozdělit pro lepší mísitelnost a kompatibilitu s fosilní surovinou.

  • Economical parameters

    Obdobně jako při hodnocení dehalogenačního zařízení vychází potenciální zhodnocení dehalogenovaného meziproduktu (pyrolýzní kondenzát jako vstupní surovina do petrochemie) ze zhodnocení výstupních produktů (například polypropylen a polyetylen). Cena pyrolyzátu se bude porovnávat vůči fosilnímu ekvivalentu, v tomto případě primární benzín a benzíny obecně (rafinérské proudy s přibližným rozmezím bodu varu 30-220 stupňp Celsia). Cena primárního benzínu se v Q4 pohybovala kolem 620 USD/t a cena polyetylenu kolem 1260 USD/t. V souvislosti s připravovanou legislativou na EU úrovni ukládající povinnost obalovým společnostem zvyšovat podíl recyklátu ve svých výrobcích se dá předpokládat vyšší přidaná hodnota chemicky recyklovaného PP a PE. Za hrubého předpokladu 20%-40% přidané hodnoty vůči PB je tedy potenciální hodnota upraveného kondenzátu 744-868 USD/t. V současné době neexistuje veřejně dostupná kvotace pyrolýzních olejů z odpadů.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62243136

  • Owner name

    ORLEN UniCRE a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page