Verified technology – welding of car body headstock (ŠVAG)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F20%3AN0000003" target="_blank" >RIV/62623753:_____/20:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověřená technologie - svařování čelníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)
Original language description
Výsledek obsahuje návrh, optimalizaci konstrukce i postupu výroby a nakonec i výrobu dílů čelní partie spodku vloženého vozu. Základem výzkumu je mezivozový čelník, který prošel kompletním procesem od prvotního konstrukčního návrhu, přes simulační výpočty deformací po svaření, jejich vyhodnocení, až po výrobu optimalizovaným způsobem. Na konci proběhla validace v podobě měření deformací na skutečném svařenci a jejich porovnání s deformacemi, které předpovídal simulační výpočet. Vyhodnocení ukázalo plný soulad ve směru deformací a jen dílčí soulad v absolutních hodnotách deformací. Podrobnějším rozborem byly identifikovány možné příčiny tohoto jen dílčího souladu a byl dán podnět jak k zlepšení vstupů do simulačních výpočtů, tak i k dalšímu výzkumu v budoucnosti.
Czech name
Ověřená technologie - svařování čelníku spodku hrubé stavby skříně (ŠVAG)
Czech description
Výsledek obsahuje návrh, optimalizaci konstrukce i postupu výroby a nakonec i výrobu dílů čelní partie spodku vloženého vozu. Základem výzkumu je mezivozový čelník, který prošel kompletním procesem od prvotního konstrukčního návrhu, přes simulační výpočty deformací po svaření, jejich vyhodnocení, až po výrobu optimalizovaným způsobem. Na konci proběhla validace v podobě měření deformací na skutečném svařenci a jejich porovnání s deformacemi, které předpovídal simulační výpočet. Vyhodnocení ukázalo plný soulad ve směru deformací a jen dílčí soulad v absolutních hodnotách deformací. Podrobnějším rozborem byly identifikovány možné příčiny tohoto jen dílčího souladu a byl dán podnět jak k zlepšení vstupů do simulačních výpočtů, tak i k dalšímu výzkumu v budoucnosti.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH03020044" target="_blank" >TH03020044: Design and optimization of welded constructions of parts of rough structures of railcars and undercarriages of rolling stock</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Čelník mezivozový
Numerical identification
TH03020044-V4
Technical parameters
Minimalizace deformací po svaření dokumentovaná měrovými protokoly zpracovanými po vyrobení svařence. Kontakt: Ing. Eduard Chovanec e-mail: eduard.chovanec@skoda.cz tel: +420 735 794 194
Economical parameters
Úspora nákladů je možná v podobě eliminace nákladů na dodatečné výrobní operace – rovnání za účelem snížení velikosti deformace svařence (u tvarově obdobných dílů, jako je mezivozový čelník, použitý v tomto výzkumném úkolu). Cena dílu, který byl předmětem výzkumu, je kalkulována na 67.500,- Kč. Cena dodatečných operací sloužících k snížení deformace po svařování je kalkulována na 1.065,-Kč / 1 ks. Předpokládaná částka uspořených nákladů na nově se rozbíhající projekty se bude pohybovat okolo 102.000,- Kč / ročně.
Application category by cost
—
Owner IČO
25870637
Owner name
ŠKODA VAGONKA a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—