CAD/CAM Systems in the Preparation of of the Teachers of Technical Subjects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F04%3A00001481" target="_blank" >RIV/62690094:18440/04:00001481 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
CAD/CAM Systems in the Preparation of of the Teachers of Technical Subjects
Original language description
In the contribution the authors describe way of incorporating CAD/CAM systems into the system of preparation of future teachers of technical subjects. On the example of realization of the design, construction and manufacturing selected simple part thereare mentioned three alternatives of the process from the classical process to integrated system driven by CAD/CAM.
Czech name
CAD/CAM systémy v přípravě učitelů technických předmětů
Czech description
V článku autoři popisují zařazení CAD/CAM systémů do přípravy budoucích učitelů technických předmětů. Na příkladu relalizace konstrukce a výroby jednoduché součásti jsou uvedeny tři alternativy postupu, a to od klasického postupu až po integrovaný systémCAD/CAM.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Learning from Graphical Presentation in Science Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Local Identity - Global Awareness. Engineering Education Today
ISSN
2-940156-28-X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
50
Country of publishing house
CH - SWITZERLAND
Number of pages
4
Pages from-to
420-423
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—