E-learning and blended learning at the university
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002409 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
E-learning and blended learning at the university
Original language description
This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.
Czech name
E-LEARNING A BLENDED LEARNING NA UNIVERSITĚ
Czech description
Článek je zaměřen na efektivní přístup k výuce a vzdělávání ve vysokém školství, vzhledem k rychlému rozvoji ICT. Jsou zde zmiňovány síťové technologie, podporující aktivní učení, jako e-learning, colaborativní učení, a taktéž pozitivní vliv ICT na integraci prezenční a distanční formy výuky. ICT musí podporovat cíle znalostní společnosti. Mají velký potenciál pro šíření informací a znalostí, efektivní učení a vzdělávací služby. Tento potenciál musí být využit současně s vobou vhodných vzdělávacích strategií. ICT pomáhají kombinovat různé technologie a stále více jsou začleňovány do vzdělávání učitelů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ED-MEDIA
ISBN
1-880094-62-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Association for the advancement of computing in education
Place of publication
Chesapeake
Event location
VIENNA, AU
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—