All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

E-learning and blended learning at the university

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002409 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    E-learning and blended learning at the university

  • Original language description

    This paper focuses on effective approach to teaching an learning in higher education, regarding dramatic development information and communication technologies. There are shown techniques, which are effective in the networked environment, e.g. like e-learning, collaborative learning, and possibilities deployment of information technologies for integrating face-to-face and on-line learning. Information and communication technologies must be harnessed to support goals of new knowledge society. They have great potential for knowledge dissemination, effective learning and the development of more efficient education services. This potential will not be realized unless these technologies serve rather than drive the implementation of education strategies. Tobe effective, ICT should be combined with more traditional technologies such as books, radios, CD's etc., and be more extensively applied to the training of teachers.

  • Czech name

    E-LEARNING A BLENDED LEARNING NA UNIVERSITĚ

  • Czech description

    Článek je zaměřen na efektivní přístup k výuce a vzdělávání ve vysokém školství, vzhledem k rychlému rozvoji ICT. Jsou zde zmiňovány síťové technologie, podporující aktivní učení, jako e-learning, colaborativní učení, a taktéž pozitivní vliv ICT na integraci prezenční a distanční formy výuky. ICT musí podporovat cíle znalostní společnosti. Mají velký potenciál pro šíření informací a znalostí, efektivní učení a vzdělávací služby. Tento potenciál musí být využit současně s vobou vhodných vzdělávacích strategií. ICT pomáhají kombinovat různé technologie a stále více jsou začleňovány do vzdělávání učitelů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ED-MEDIA

  • ISBN

    1-880094-62-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Association for the advancement of computing in education

  • Place of publication

    Chesapeake

  • Event location

    VIENNA, AU

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article