All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Portrayal of Family Life and Partnership in the Czech Daily Press and the Media´s Reflection of the Young Generation at the End of the 20th Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002638" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002638 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální obraz rodiny a partnerství v českém denním tisku a v reflexi mladé generace na konci 20. století

  • Original language description

    Změny demografického chování v České republice po roce 1989 jsou v tomto článku sledovány z perspektivy teorie difuze a vlivu masových médií. Text je soustředěn na obsahovou analýzu českého denního tisku z 90. let 20. století, na vnímání obrazu rodiny vmasových médiích mladou českou generací ve věku 18-30 let a na možný vliv masových médií na jejich postoje a chování. Analýza ukazuje, že témata prezentovaná v českých médiích v souvislosti s rodinou lze vnímat jako "klasická". Rodina a reprodukce byly zmiňovány především v kontextu populačního vývoje a potratového zákona a potratové etiky. Mediální zprávy ukazovaly množství přístupů k těmto problémům, avšak nenabízely žádné ideologické směry diskuse o rodině. I když celkově byl zájem médií o rodinnou tématiku poměrně slabý, mladá generace zprávám o rodině pozornost věnovala. Přitom se však ukázala značná selekce témat a druhů informací. Mladá generace se cítila být ovlivněna mediálními sděleními především v oblasti utváření populačního

  • Czech name

    Mediální obraz rodiny a partnerství v českém denním tisku a v reflexi mladé generace na konci 20. století

  • Czech description

    Změny demografického chování v České republice po roce 1989 jsou v tomto článku sledovány z perspektivy teorie difuze a vlivu masových médií. Text je soustředěn na obsahovou analýzu českého denního tisku z 90. let 20. století, na vnímání obrazu rodiny vmasových médiích mladou českou generací ve věku 18-30 let a na možný vliv masových médií na jejich postoje a chování. Analýza ukazuje, že témata prezentovaná v českých médiích v souvislosti s rodinou lze vnímat jako "klasická". Rodina a reprodukce byly zmiňovány především v kontextu populačního vývoje a potratového zákona a potratové etiky. Mediální zprávy ukazovaly množství přístupů k těmto problémům, avšak nenabízely žádné ideologické směry diskuse o rodině. I když celkově byl zájem médií o rodinnou tématiku poměrně slabý, mladá generace zprávám o rodině pozornost věnovala. Přitom se však ukázala značná selekce témat a druhů informací. Mladá generace se cítila být ovlivněna mediálními sděleními především v oblasti utváření populačního

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database