All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Teaching Process in Basic schools (ZŠ) in Hospitals

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00003227" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00003227 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích

  • Original language description

    Článek se zabývá vyučovacím procesem ve škole při nemocnici. Řeší se navázání osobního kontaktu s nemocným dítětem jako nutné východisko učebně výchovné práce na dětském lůžkovém oddělení a potřebnost spolupráce učitele ve škole při nemocnici s kmenovouškolou žáka a organizace vyučování hospitalizovaných žáků. Stěžejní pozornost je věnována didaktice hospitalizovaných dětí - teorii vzdělání, tj. nutné úpravě obsahu a rozsahu učiva s ohledem na žákův zdravotní stav. Poukazuje se na možnost - s ohledem na nově zavedené ŠVP - do vzdělávací oblasti Člověk a jeho zdraví vhodně začlenit i vysvětlování podstaty onemocnění dětí, léčebných zákroků a procedur. Autorka se zabývá vyučovacími metodami, formami a prostředky, které se jeví jako nejvhodnější pro potřeby vyučování žáků v nemocničním prostředí, a vlastní strukturou vyučovacího procesu ve škole při nemocnici: zvláštnostmi didaktických metod u hospitalizovaných žáků, roli samostatné práce a klasifikaci nemocných žáků včetně sebehodnocení

  • Czech name

    Vyučovací proces v ZŠ při nemocnicích

  • Czech description

    Článek se zabývá vyučovacím procesem ve škole při nemocnici. Řeší se navázání osobního kontaktu s nemocným dítětem jako nutné východisko učebně výchovné práce na dětském lůžkovém oddělení a potřebnost spolupráce učitele ve škole při nemocnici s kmenovouškolou žáka a organizace vyučování hospitalizovaných žáků. Stěžejní pozornost je věnována didaktice hospitalizovaných dětí - teorii vzdělání, tj. nutné úpravě obsahu a rozsahu učiva s ohledem na žákův zdravotní stav. Poukazuje se na možnost - s ohledem na nově zavedené ŠVP - do vzdělávací oblasti Člověk a jeho zdraví vhodně začlenit i vysvětlování podstaty onemocnění dětí, léčebných zákroků a procedur. Autorka se zabývá vyučovacími metodami, formami a prostředky, které se jeví jako nejvhodnější pro potřeby vyučování žáků v nemocničním prostředí, a vlastní strukturou vyučovacího procesu ve škole při nemocnici: zvláštnostmi didaktických metod u hospitalizovaných žáků, roli samostatné práce a klasifikaci nemocných žáků včetně sebehodnocení

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database