Mental handicaped children and creative education by Augustin Bartoš
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002722" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002722 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"
Original language description
Podpora rozvoje spojení oko - ruka patří mezi nejdůležitější cíle v edukaci dítěte s mentální retardací. Knížka Papír ve zdobném kreslení (1913) Augustina Bartoše (1888 - 1969) nabízí celou řadu námětů pro podporu a rozvoj poznávacích schopností, motoriky, smyslového vnímání a volních vlastností, které můžeme využít i dnes. Bartoš patří mezi nejvýznamnější pedagogy a metodické novátory našeho reformně pedagogického hnutí první poloviny 20. století. Svou publikací Papír ve zdobném kreslení se zařadil mezi zastánce ideálů hnutí za uměleckou výchovu. Ve svých představách však více než zásady esteticko-umělecké výchovy uplatnil principy činné školy. Bartošovy metodické návrhy vedou k tvořivosti, podpoře jemné motoriky i získávání praktických znalostí. Jehonávrhy lze i dnes využít nejen ve výtvarných činnostech.
Czech name
Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"
Czech description
Podpora rozvoje spojení oko - ruka patří mezi nejdůležitější cíle v edukaci dítěte s mentální retardací. Knížka Papír ve zdobném kreslení (1913) Augustina Bartoše (1888 - 1969) nabízí celou řadu námětů pro podporu a rozvoj poznávacích schopností, motoriky, smyslového vnímání a volních vlastností, které můžeme využít i dnes. Bartoš patří mezi nejvýznamnější pedagogy a metodické novátory našeho reformně pedagogického hnutí první poloviny 20. století. Svou publikací Papír ve zdobném kreslení se zařadil mezi zastánce ideálů hnutí za uměleckou výchovu. Ve svých představách však více než zásady esteticko-umělecké výchovy uplatnil principy činné školy. Bartošovy metodické návrhy vedou k tvořivosti, podpoře jemné motoriky i získávání praktických znalostí. Jehonávrhy lze i dnes využít nejen ve výtvarných činnostech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—