All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mental handicaped children and creative education by Augustin Bartoš

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002722" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002722 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"

  • Original language description

    Podpora rozvoje spojení oko - ruka patří mezi nejdůležitější cíle v edukaci dítěte s mentální retardací. Knížka Papír ve zdobném kreslení (1913) Augustina Bartoše (1888 - 1969) nabízí celou řadu námětů pro podporu a rozvoj poznávacích schopností, motoriky, smyslového vnímání a volních vlastností, které můžeme využít i dnes. Bartoš patří mezi nejvýznamnější pedagogy a metodické novátory našeho reformně pedagogického hnutí první poloviny 20. století. Svou publikací Papír ve zdobném kreslení se zařadil mezi zastánce ideálů hnutí za uměleckou výchovu. Ve svých představách však více než zásady esteticko-umělecké výchovy uplatnil principy činné školy. Bartošovy metodické návrhy vedou k tvořivosti, podpoře jemné motoriky i získávání praktických znalostí. Jehonávrhy lze i dnes využít nejen ve výtvarných činnostech.

  • Czech name

    Podpora jemné motoriky dítěte s lehkou mentální retardací. Inspirace prací Augustina Bartoše "Papír ve zdobném kreslení"

  • Czech description

    Podpora rozvoje spojení oko - ruka patří mezi nejdůležitější cíle v edukaci dítěte s mentální retardací. Knížka Papír ve zdobném kreslení (1913) Augustina Bartoše (1888 - 1969) nabízí celou řadu námětů pro podporu a rozvoj poznávacích schopností, motoriky, smyslového vnímání a volních vlastností, které můžeme využít i dnes. Bartoš patří mezi nejvýznamnější pedagogy a metodické novátory našeho reformně pedagogického hnutí první poloviny 20. století. Svou publikací Papír ve zdobném kreslení se zařadil mezi zastánce ideálů hnutí za uměleckou výchovu. Ve svých představách však více než zásady esteticko-umělecké výchovy uplatnil principy činné školy. Bartošovy metodické návrhy vedou k tvořivosti, podpoře jemné motoriky i získávání praktických znalostí. Jehonávrhy lze i dnes využít nejen ve výtvarných činnostech.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database