All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ŠTORCH´S ENDEAVOUR FOR A REFORM IN HISTORY TEACHING IN THE BEGINNING OF 20 THE CENTURY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A50000911" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:50000911 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století

  • Original language description

    Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: ?Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!? A ?Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako ? v hrobě!? Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 ? 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výukudějepisu, která by se měla stát součástí ?bloku? zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka?

  • Czech name

    Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století

  • Czech description

    Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: ?Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!? A ?Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako ? v hrobě!? Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 ? 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výukudějepisu, která by se měla stát součástí ?bloku? zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka?

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Dějiny ve škole - Škola v dějinách

  • ISBN

    978-80-86935-13-3

  • Number of pages of the result

    4

  • Pages from-to

    39-43

  • Number of pages of the book

    219

  • Publisher name

    Pedagogické muzeum J.A. Komenského

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter