ŠTORCH´S ENDEAVOUR FOR A REFORM IN HISTORY TEACHING IN THE BEGINNING OF 20 THE CENTURY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A50000911" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:50000911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století
Original language description
Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: ?Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!? A ?Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako ? v hrobě!? Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 ? 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výukudějepisu, která by se měla stát součástí ?bloku? zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka?
Czech name
Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století
Czech description
Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: ?Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!? A ?Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako ? v hrobě!? Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 ? 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výukudějepisu, která by se měla stát součástí ?bloku? zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka?
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dějiny ve škole - Škola v dějinách
ISBN
978-80-86935-13-3
Number of pages of the result
4
Pages from-to
39-43
Number of pages of the book
219
Publisher name
Pedagogické muzeum J.A. Komenského
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—