Methods of Teaching Reading Skills Used in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004872" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004872 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metody výuky čtení využívané v České republice
Original language description
Profesní vedení učitele, výběr správné techniky čtení odpovídající individuální potřebě žáka a pravidelné čtení v rodině je základním předpokladem pro úspěšný a radostný rozvoj čtení s porozuměním u dětí mladšího školního věku. Článek informuje o výsledcích průzkumu z roku 2014, jak učitelé 1. stupně využívají při nácviku elementárního čtení a psaní v prvních třídách základní školy v České republice jednotlivé metody nácviku čtení. V příspěvku jsou rozpracovány techniky čtení s porozuměním u jednotlivých metod (především porovnání analyticko-syntetické a genetické metody), včetně pozitiv a negativ vycházejících ze zkušeností učitelů z praxe. Seznamuje dále s metodou čtení pomocí psaní (využívanou především v dalších zemích), která by se mohla stát svou strukturou nácviku v počátečním stádiu inspirací pro naše základní školy. V závěru příspěvek informuje o výsledcích výzkumu, který byl zaměřen na výběr učebnic pro rozvoj elementárního čtení žáků 1. až 3. ročníků. Za nejdůležitější parametry výběru učebnice považovali pedagogové 1. stupně základní školy obsahovou a didaktickou stránku učebnic a slabikářů, jejich rozsah a grafické zpracování.
Czech name
Metody výuky čtení využívané v České republice
Czech description
Profesní vedení učitele, výběr správné techniky čtení odpovídající individuální potřebě žáka a pravidelné čtení v rodině je základním předpokladem pro úspěšný a radostný rozvoj čtení s porozuměním u dětí mladšího školního věku. Článek informuje o výsledcích průzkumu z roku 2014, jak učitelé 1. stupně využívají při nácviku elementárního čtení a psaní v prvních třídách základní školy v České republice jednotlivé metody nácviku čtení. V příspěvku jsou rozpracovány techniky čtení s porozuměním u jednotlivých metod (především porovnání analyticko-syntetické a genetické metody), včetně pozitiv a negativ vycházejících ze zkušeností učitelů z praxe. Seznamuje dále s metodou čtení pomocí psaní (využívanou především v dalších zemích), která by se mohla stát svou strukturou nácviku v počátečním stádiu inspirací pro naše základní školy. V závěru příspěvek informuje o výsledcích výzkumu, který byl zaměřen na výběr učebnic pro rozvoj elementárního čtení žáků 1. až 3. ročníků. Za nejdůležitější parametry výběru učebnice považovali pedagogové 1. stupně základní školy obsahovou a didaktickou stránku učebnic a slabikářů, jejich rozsah a grafické zpracování.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová čeština doma i ve světě
ISSN
1805-367X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1/2016
Issue of the periodical within the volume
1/2016
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
78-89
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—