All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methods of Teaching Reading Skills Used in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004872" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004872 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metody výuky čtení využívané v České republice

  • Original language description

    Profesní vedení učitele, výběr správné techniky čtení odpovídající individuální potřebě žáka a pravidelné čtení v rodině je základním předpokladem pro úspěšný a radostný rozvoj čtení s porozuměním u dětí mladšího školního věku. Článek informuje o výsledcích průzkumu z roku 2014, jak učitelé 1. stupně využívají při nácviku elementárního čtení a psaní v prvních třídách základní školy v České republice jednotlivé metody nácviku čtení. V příspěvku jsou rozpracovány techniky čtení s porozuměním u jednotlivých metod (především porovnání analyticko-syntetické a genetické metody), včetně pozitiv a negativ vycházejících ze zkušeností učitelů z praxe. Seznamuje dále s metodou čtení pomocí psaní (využívanou především v dalších zemích), která by se mohla stát svou strukturou nácviku v počátečním stádiu inspirací pro naše základní školy. V závěru příspěvek informuje o výsledcích výzkumu, který byl zaměřen na výběr učebnic pro rozvoj elementárního čtení žáků 1. až 3. ročníků. Za nejdůležitější parametry výběru učebnice považovali pedagogové 1. stupně základní školy obsahovou a didaktickou stránku učebnic a slabikářů, jejich rozsah a grafické zpracování.

  • Czech name

    Metody výuky čtení využívané v České republice

  • Czech description

    Profesní vedení učitele, výběr správné techniky čtení odpovídající individuální potřebě žáka a pravidelné čtení v rodině je základním předpokladem pro úspěšný a radostný rozvoj čtení s porozuměním u dětí mladšího školního věku. Článek informuje o výsledcích průzkumu z roku 2014, jak učitelé 1. stupně využívají při nácviku elementárního čtení a psaní v prvních třídách základní školy v České republice jednotlivé metody nácviku čtení. V příspěvku jsou rozpracovány techniky čtení s porozuměním u jednotlivých metod (především porovnání analyticko-syntetické a genetické metody), včetně pozitiv a negativ vycházejících ze zkušeností učitelů z praxe. Seznamuje dále s metodou čtení pomocí psaní (využívanou především v dalších zemích), která by se mohla stát svou strukturou nácviku v počátečním stádiu inspirací pro naše základní školy. V závěru příspěvek informuje o výsledcích výzkumu, který byl zaměřen na výběr učebnic pro rozvoj elementárního čtení žáků 1. až 3. ročníků. Za nejdůležitější parametry výběru učebnice považovali pedagogové 1. stupně základní školy obsahovou a didaktickou stránku učebnic a slabikářů, jejich rozsah a grafické zpracování.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová čeština doma i ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1/2016

  • Issue of the periodical within the volume

    1/2016

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    78-89

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database