All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pronunciation in English Language Textbooks for Elementary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005409 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.

  • Czech name

    Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    60

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    10-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database