Pronunciation in English Language Textbooks for Elementary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005409 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ
Original language description
Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.
Czech name
Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ
Czech description
Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
10-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—