Formal influence of musical movement parallels in pupils' musical and personal development - part 1
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014824" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014824 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část
Original language description
Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.
Czech name
Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část
Czech description
Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Hudební výchova : časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Volume of the periodical
25
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
14-18
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—