All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Formal influence of musical movement parallels in pupils' musical and personal development - part 1

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50014824" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50014824 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2018/02/HV_2017_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část

  • Original language description

    Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.

  • Czech name

    Formativní vliv hudebně pohybových paralel v hudebním a osobnostním rozvoji žáků - 2. část

  • Czech description

    Pedagogicky řízené využití různých druhů pohybu ve spojení s hudbou a rytmizovanou řečí má významný formativní vliv na komplexní vývoj žáků. Hudebně pohybový projev může prospět spontánnímu emocionálnímu sebevyjádření žáků, je účinným zdrojem jejich tělesné a duševní aktivity, prostředkem hudebně pohybové komunikace i relaxace. Kromě toho má pohyb klíčovou roli v iniciaci hudebního myšlení žáků, zejména při vnímání pohybových paralel s prostředky hudební řeči při pedagogicky řízeném poslechu hudebních děl. Ve spektru pohybových prostředků dochází k jejich rozšíření, významnou formativní roli má především senzomotorický pohyb, který ve spojení s užitím motivačních rekvizit, ozvučených předmětů, hudebních nástrojů a zejména nového rytmického instrumentáře přispívá k optimálnímu hudebnímu i osobnostnímu rozvoji žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Hudební výchova : časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    14-18

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database