Teaching German as a general educational subject
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016075" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016075 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Original language description
Dnešní multikulturní společnost vyžaduje aktivní znalost minimálně dvou cizích jazyků, což usnadňuje přístup k informacím, umožňuje účinnější mezinárodní komunikaci a intenzivnější osobní kontakty a rozšiřuje jedinci možnosti uplatnění na trhu práce. Pro Českou republiku je proto jazykové vzdělávání reflektováno jako nezbytnost, což je dáno historickými souvislostmi a jejím postavením v rámci Evropy. Od roku 2013 je znovuzavedena povinnost výuky druhého cizího jazyka na českých základních školách. A tak současné nastavení jazykového vzdělávání nabízí všem žákům, kteří opustí povinné vzdělávání, možnost, že budou schopni komunikovat a dorozumět se ve dvou cizích jazycích. Na základě historických, kulturních a ekonomických souvztažností České republiky a Německé spolkové republiky se tedy německý jazyk nabízí jako zřejmý pro výuku druhého cizího jazyka již na základních školách. Kapitola se věnuje možnému potenciálu pro formování občanských a sociálních kompetencí v učitelství německého jazyka. Vytváří se zde prostor pro prohlubování vědomí závažnosti vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance, neboť osvojování cizích jazyků pomáhá snižovat jazykové bariéry a umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice. U budoucích učitelů německého jazyka jsou permanentně formovány a rozvíjeny občanské a sociální kompetence.
Czech name
Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Czech description
Dnešní multikulturní společnost vyžaduje aktivní znalost minimálně dvou cizích jazyků, což usnadňuje přístup k informacím, umožňuje účinnější mezinárodní komunikaci a intenzivnější osobní kontakty a rozšiřuje jedinci možnosti uplatnění na trhu práce. Pro Českou republiku je proto jazykové vzdělávání reflektováno jako nezbytnost, což je dáno historickými souvislostmi a jejím postavením v rámci Evropy. Od roku 2013 je znovuzavedena povinnost výuky druhého cizího jazyka na českých základních školách. A tak současné nastavení jazykového vzdělávání nabízí všem žákům, kteří opustí povinné vzdělávání, možnost, že budou schopni komunikovat a dorozumět se ve dvou cizích jazycích. Na základě historických, kulturních a ekonomických souvztažností České republiky a Německé spolkové republiky se tedy německý jazyk nabízí jako zřejmý pro výuku druhého cizího jazyka již na základních školách. Kapitola se věnuje možnému potenciálu pro formování občanských a sociálních kompetencí v učitelství německého jazyka. Vytváří se zde prostor pro prohlubování vědomí závažnosti vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance, neboť osvojování cizích jazyků pomáhá snižovat jazykové bariéry a umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice. U budoucích učitelů německého jazyka jsou permanentně formovány a rozvíjeny občanské a sociální kompetence.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí
ISBN
978-80-7435-755-8
Number of pages of the result
14
Pages from-to
176-189
Number of pages of the book
267
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS chapter
—