All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching German as a general educational subject

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016075" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016075 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

  • Original language description

    Dnešní multikulturní společnost vyžaduje aktivní znalost minimálně dvou cizích jazyků, což usnadňuje přístup k informacím, umožňuje účinnější mezinárodní komunikaci a intenzivnější osobní kontakty a rozšiřuje jedinci možnosti uplatnění na trhu práce. Pro Českou republiku je proto jazykové vzdělávání reflektováno jako nezbytnost, což je dáno historickými souvislostmi a jejím postavením v rámci Evropy. Od roku 2013 je znovuzavedena povinnost výuky druhého cizího jazyka na českých základních školách. A tak současné nastavení jazykového vzdělávání nabízí všem žákům, kteří opustí povinné vzdělávání, možnost, že budou schopni komunikovat a dorozumět se ve dvou cizích jazycích. Na základě historických, kulturních a ekonomických souvztažností České republiky a Německé spolkové republiky se tedy německý jazyk nabízí jako zřejmý pro výuku druhého cizího jazyka již na základních školách. Kapitola se věnuje možnému potenciálu pro formování občanských a sociálních kompetencí v učitelství německého jazyka. Vytváří se zde prostor pro prohlubování vědomí závažnosti vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance, neboť osvojování cizích jazyků pomáhá snižovat jazykové bariéry a umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice. U budoucích učitelů německého jazyka jsou permanentně formovány a rozvíjeny občanské a sociální kompetence.

  • Czech name

    Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

  • Czech description

    Dnešní multikulturní společnost vyžaduje aktivní znalost minimálně dvou cizích jazyků, což usnadňuje přístup k informacím, umožňuje účinnější mezinárodní komunikaci a intenzivnější osobní kontakty a rozšiřuje jedinci možnosti uplatnění na trhu práce. Pro Českou republiku je proto jazykové vzdělávání reflektováno jako nezbytnost, což je dáno historickými souvislostmi a jejím postavením v rámci Evropy. Od roku 2013 je znovuzavedena povinnost výuky druhého cizího jazyka na českých základních školách. A tak současné nastavení jazykového vzdělávání nabízí všem žákům, kteří opustí povinné vzdělávání, možnost, že budou schopni komunikovat a dorozumět se ve dvou cizích jazycích. Na základě historických, kulturních a ekonomických souvztažností České republiky a Německé spolkové republiky se tedy německý jazyk nabízí jako zřejmý pro výuku druhého cizího jazyka již na základních školách. Kapitola se věnuje možnému potenciálu pro formování občanských a sociálních kompetencí v učitelství německého jazyka. Vytváří se zde prostor pro prohlubování vědomí závažnosti vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance, neboť osvojování cizích jazyků pomáhá snižovat jazykové bariéry a umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice. U budoucích učitelů německého jazyka jsou permanentně formovány a rozvíjeny občanské a sociální kompetence.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí

  • ISBN

    978-80-7435-755-8

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    176-189

  • Number of pages of the book

    267

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS chapter