Pre-service Teacher Preparation in Russian Language as a Currently Taught Subject
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016278 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelství ruského jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Original language description
Kapitola pojednává o možnostech využití rusistických disciplín v přípravě budoucích učitelů ruského jazyka a literatury pro formování občanských a sociálních kompetencí, zejména pak kompetence k odpovědnému chování vůči přírodě a lidem. Nejprve seznamuje s obory připravujícími budoucí ruštináře na univerzitě Hradec Králové a stručně je popisuje, uvádí, jaké prvky enviromentální výchovy, globální rozvojové výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji již nyní jednotlivé předměty obsahují. Ve své druhé části se pak kapitola zamýšlí nad tím, jaký je potenciál jednotlivých disciplín pro ještě širší jejich uplatnění při formování uvedených občanských a sociálních kompetencí.
Czech name
Učitelství ruského jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Czech description
Kapitola pojednává o možnostech využití rusistických disciplín v přípravě budoucích učitelů ruského jazyka a literatury pro formování občanských a sociálních kompetencí, zejména pak kompetence k odpovědnému chování vůči přírodě a lidem. Nejprve seznamuje s obory připravujícími budoucí ruštináře na univerzitě Hradec Králové a stručně je popisuje, uvádí, jaké prvky enviromentální výchovy, globální rozvojové výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji již nyní jednotlivé předměty obsahují. Ve své druhé části se pak kapitola zamýšlí nad tím, jaký je potenciál jednotlivých disciplín pro ještě širší jejich uplatnění při formování uvedených občanských a sociálních kompetencí.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Bílek, M. a kol. Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí
ISBN
978-80-7435-755-8
Number of pages of the result
10
Pages from-to
190-199
Number of pages of the book
267
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS chapter
—