All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drama and play as a potential for creativity in preschool education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50018936" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50018936 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dramatika a hra jako potenciál kreativity v předškolním vzdělávání

  • Original language description

    Monografie se zabývá tvořivou dramatikou, hrou a kreativitou v kontextu s předškolním vzděláváním. Zamýšlí se nad významem hry dítěte v předškolním věku, která je zároveň jádrem tvořivé dramatiky. Přináší pohledy na výzkumná šetření volné hry dětí a tvořivé dramatiky u nás i v zahraničí, které představují přirozenou platformu rozvíjení kreativity dětí v předškolním věku. Monografie pojímá tvořivou dramatiku jako potenciál, který si zaslouží pozornost, protože jeho uplatňování v předškolní edukaci vede k rozvoji tvořivého myšlení dětí a učitelů. Prezentovaný výzkum je tvořen ze dvou výzkumných studií založených na smíšeném designu (kombinuje kvalitativní a kvantitativní prvky) a probíhal v letech 2016-2019. Výzkumná studie I. zaměřuje pozornost na zjišťování úrovně rozvoje kreativity u dětí a učitelů v mateřských školách, kde se uplatňuje nebo neuplatňuje tvořivá dramatika v předškolní edukaci. Na základě komparace výzkumných dat v měřitelných ukazatelích dochází k potvrzení uváděného významu a potenciálu tvořivé dramatiky. Výzkumná studie II. poskytuje prostřednictvím pěti případových studií hlubší vhled do problematiky předškolního vzdělávání, ve kterém je intenzivně uplatňovaná tvořivá dramatika jako didaktický prostředek každodenních činností v mateřských školách. Výsledky z obou výzkumných studií prokazují významný vliv tvořivé dramatiky na rozvoj kreativního myšlení u dětí a pedagogů v mateřských školách a vedou k docenění tvořivé dramatiky v předškolním vzdělávání.

  • Czech name

    Dramatika a hra jako potenciál kreativity v předškolním vzdělávání

  • Czech description

    Monografie se zabývá tvořivou dramatikou, hrou a kreativitou v kontextu s předškolním vzděláváním. Zamýšlí se nad významem hry dítěte v předškolním věku, která je zároveň jádrem tvořivé dramatiky. Přináší pohledy na výzkumná šetření volné hry dětí a tvořivé dramatiky u nás i v zahraničí, které představují přirozenou platformu rozvíjení kreativity dětí v předškolním věku. Monografie pojímá tvořivou dramatiku jako potenciál, který si zaslouží pozornost, protože jeho uplatňování v předškolní edukaci vede k rozvoji tvořivého myšlení dětí a učitelů. Prezentovaný výzkum je tvořen ze dvou výzkumných studií založených na smíšeném designu (kombinuje kvalitativní a kvantitativní prvky) a probíhal v letech 2016-2019. Výzkumná studie I. zaměřuje pozornost na zjišťování úrovně rozvoje kreativity u dětí a učitelů v mateřských školách, kde se uplatňuje nebo neuplatňuje tvořivá dramatika v předškolní edukaci. Na základě komparace výzkumných dat v měřitelných ukazatelích dochází k potvrzení uváděného významu a potenciálu tvořivé dramatiky. Výzkumná studie II. poskytuje prostřednictvím pěti případových studií hlubší vhled do problematiky předškolního vzdělávání, ve kterém je intenzivně uplatňovaná tvořivá dramatika jako didaktický prostředek každodenních činností v mateřských školách. Výsledky z obou výzkumných studií prokazují významný vliv tvořivé dramatiky na rozvoj kreativního myšlení u dětí a pedagogů v mateřských školách a vedou k docenění tvořivé dramatiky v předškolním vzdělávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7435-818-0

  • Number of pages

    299

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS book