New challenges of parenthood - media education in digital times
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018658" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018658 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době
Original language description
Jak jsou české rodiny vybaveny médii a jaký přístup k nim mají děti? Jak řeší rodiče situace, které v souvislosti s médii v rodině vznikají? Jakou roli hrají hromadné sdělovací prostředky v rodinném trávení volného času? Jak se promítla do života rodin výuka dětí na dálku v době koronavirové pandemie? Na tyto otázky se snaží odpovídat předkládaná publikace a svým dílem tak přispět do mozaiky poznání současné rodiny a její každodenní reality. Analyzuje především, jaká je rodina medializovaného 21. století a jak současní rodiče zpracovávají působení médií v rodinném prostředí. Zasazuje ale také tato témata do situace koronavirové pandemie a jejích vlivů. Publikace představuje mimořádnou sondu do rodinné mediální výchovy v době, kterou významně ovlivnil lockdown a přesun výuky dětí do virtuálního prostředí. Díky datům z výzkumného šetření rodin, které proběhlo v roce 2020 prostřednictvím dotazování rodičů i jejich dětí ve věku 6 – 15 let, také nabízí originální srovnání pohledů na rodinnou mediální výchovu z perspektivy těchto dvou skupin aktérů. Kniha se zamýšlí nad rodičovstvím jako nad uměním zvládat proměny, nejistotu a působení médií v rodině, budovat v různorodých podmínkách mediální gramotnost dětí a podporovat jejich zdravý vývoj i kritické myšlení. Její pohled má proto nejen teoretickou a empirickou perspektivu, ale zahrnuje i praktické náměty, jak efektivně vychovávat v kontextu medializace.
Czech name
Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době
Czech description
Jak jsou české rodiny vybaveny médii a jaký přístup k nim mají děti? Jak řeší rodiče situace, které v souvislosti s médii v rodině vznikají? Jakou roli hrají hromadné sdělovací prostředky v rodinném trávení volného času? Jak se promítla do života rodin výuka dětí na dálku v době koronavirové pandemie? Na tyto otázky se snaží odpovídat předkládaná publikace a svým dílem tak přispět do mozaiky poznání současné rodiny a její každodenní reality. Analyzuje především, jaká je rodina medializovaného 21. století a jak současní rodiče zpracovávají působení médií v rodinném prostředí. Zasazuje ale také tato témata do situace koronavirové pandemie a jejích vlivů. Publikace představuje mimořádnou sondu do rodinné mediální výchovy v době, kterou významně ovlivnil lockdown a přesun výuky dětí do virtuálního prostředí. Díky datům z výzkumného šetření rodin, které proběhlo v roce 2020 prostřednictvím dotazování rodičů i jejich dětí ve věku 6 – 15 let, také nabízí originální srovnání pohledů na rodinnou mediální výchovu z perspektivy těchto dvou skupin aktérů. Kniha se zamýšlí nad rodičovstvím jako nad uměním zvládat proměny, nejistotu a působení médií v rodině, budovat v různorodých podmínkách mediální gramotnost dětí a podporovat jejich zdravý vývoj i kritické myšlení. Její pohled má proto nejen teoretickou a empirickou perspektivu, ale zahrnuje i praktické náměty, jak efektivně vychovávat v kontextu medializace.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7315-273-4
Number of pages
165
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—