All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

When in doubt, chitaite russkuiu klassiku... Intercultural communicative competence and reading as intercurricular topic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50019063" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50019063 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    When in doubt, читайте русскую классику... IKK a čtenářství v mezipředmětových souvislostech

  • Original language description

    Kapitola je zaměřena na možné způsoby prezentace umělecké literatury ve výuce ruského jazyka a na uměleckou literaturu jako důležitou složku při získávání interkulturní komunikační kompetence. Současný přístup k výuce literatury musí respektovat tradici (kánon ruské literatury v českém prostředí), ale také zohlednit proměňující se kontext. Nové tendence se projevují jednak v prostoru současné literatury, zejména v její tendenci k transnacionálnímu a translingválnímu, ale i multimodálnímu charakteru, zároveň také v kontextu současné školy (přítomnost žáků a studentů s odlišným mateřským jazykem). Způsob zařazení umělecké literatury do výuky by měl být natolik komplexní, aby zahrnoval také složku hodnotovou a emoční, a aby tak mohl vést k posílení osobnostní identity čtenáře. Měl by využívat průřezová témata, stejně jako potenciál mezipředmětových vztahů. Součástí kapitoly je i prezentace výsledků rozhovorů vedených na vybraných školách královéhradeckého kraje a analýza relevantních kurikulárních dokumentů.

  • Czech name

    When in doubt, читайте русскую классику... IKK a čtenářství v mezipředmětových souvislostech

  • Czech description

    Kapitola je zaměřena na možné způsoby prezentace umělecké literatury ve výuce ruského jazyka a na uměleckou literaturu jako důležitou složku při získávání interkulturní komunikační kompetence. Současný přístup k výuce literatury musí respektovat tradici (kánon ruské literatury v českém prostředí), ale také zohlednit proměňující se kontext. Nové tendence se projevují jednak v prostoru současné literatury, zejména v její tendenci k transnacionálnímu a translingválnímu, ale i multimodálnímu charakteru, zároveň také v kontextu současné školy (přítomnost žáků a studentů s odlišným mateřským jazykem). Způsob zařazení umělecké literatury do výuky by měl být natolik komplexní, aby zahrnoval také složku hodnotovou a emoční, a aby tak mohl vést k posílení osobnostní identity čtenáře. Měl by využívat průřezová témata, stejně jako potenciál mezipředmětových vztahů. Součástí kapitoly je i prezentace výsledků rozhovorů vedených na vybraných školách královéhradeckého kraje a analýza relevantních kurikulárních dokumentů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků

  • ISBN

    978-80-261-1078-1

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    110-117

  • Number of pages of the book

    205

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter