All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The character (not only of the teacher) in education matters

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019456" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019456 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží

  • Original language description

    Koncept charakterové výchovy vychází z celostního pojetí člověka a společnosti. Společnosti jako celku se nebude dobře dařit bez dobrých, tj. charakterních jedinců. Proto společnost, která prospívá, výchovněpečuje o morální charakter svých členů. Péče o charakter vychovávaného je právě tak důležitá jako péče o charakter vychovatele. Výchova charakteru se odehrává především v rodině, sekundárně v širší komunitěa kultuře, včetně školy, a probíhá po celý život. Ve škole se výchova charakteru uskutečňuje napříč všemi předměty. Pedagog, ať vyučuje cokoli, vždy také působí na charakter dítěte. Otázka tedynezní „zda“ je v edukačním procesu charakter formován, ale „jak“ – působí rodič, pedagog nebo škola promyšleně, cíleně, organizovaně, anebo nevědomě, reaktivně a nahodile? Proto byla výchova charakteruzařazena do společného základu přípravy budoucích učitelů, aby tak všichni studenti učitelství bez ohledu na svou aprobaci rozuměli významu tohoto fenoménu a byli připraveni nejen učit svůj předmět, ale téžpozitivně formovat charakter svých žáků a studentů.

  • Czech name

    Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží

  • Czech description

    Koncept charakterové výchovy vychází z celostního pojetí člověka a společnosti. Společnosti jako celku se nebude dobře dařit bez dobrých, tj. charakterních jedinců. Proto společnost, která prospívá, výchovněpečuje o morální charakter svých členů. Péče o charakter vychovávaného je právě tak důležitá jako péče o charakter vychovatele. Výchova charakteru se odehrává především v rodině, sekundárně v širší komunitěa kultuře, včetně školy, a probíhá po celý život. Ve škole se výchova charakteru uskutečňuje napříč všemi předměty. Pedagog, ať vyučuje cokoli, vždy také působí na charakter dítěte. Otázka tedynezní „zda“ je v edukačním procesu charakter formován, ale „jak“ – působí rodič, pedagog nebo škola promyšleně, cíleně, organizovaně, anebo nevědomě, reaktivně a nahodile? Proto byla výchova charakteruzařazena do společného základu přípravy budoucích učitelů, aby tak všichni studenti učitelství bez ohledu na svou aprobaci rozuměli významu tohoto fenoménu a byli připraveni nejen učit svůj předmět, ale téžpozitivně formovat charakter svých žáků a studentů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Volume of the periodical

    72

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    415-420

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database