The character (not only of the teacher) in education matters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019456" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019456 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží
Original language description
Koncept charakterové výchovy vychází z celostního pojetí člověka a společnosti. Společnosti jako celku se nebude dobře dařit bez dobrých, tj. charakterních jedinců. Proto společnost, která prospívá, výchovněpečuje o morální charakter svých členů. Péče o charakter vychovávaného je právě tak důležitá jako péče o charakter vychovatele. Výchova charakteru se odehrává především v rodině, sekundárně v širší komunitěa kultuře, včetně školy, a probíhá po celý život. Ve škole se výchova charakteru uskutečňuje napříč všemi předměty. Pedagog, ať vyučuje cokoli, vždy také působí na charakter dítěte. Otázka tedynezní „zda“ je v edukačním procesu charakter formován, ale „jak“ – působí rodič, pedagog nebo škola promyšleně, cíleně, organizovaně, anebo nevědomě, reaktivně a nahodile? Proto byla výchova charakteruzařazena do společného základu přípravy budoucích učitelů, aby tak všichni studenti učitelství bez ohledu na svou aprobaci rozuměli významu tohoto fenoménu a byli připraveni nejen učit svůj předmět, ale téžpozitivně formovat charakter svých žáků a studentů.
Czech name
Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží
Czech description
Koncept charakterové výchovy vychází z celostního pojetí člověka a společnosti. Společnosti jako celku se nebude dobře dařit bez dobrých, tj. charakterních jedinců. Proto společnost, která prospívá, výchovněpečuje o morální charakter svých členů. Péče o charakter vychovávaného je právě tak důležitá jako péče o charakter vychovatele. Výchova charakteru se odehrává především v rodině, sekundárně v širší komunitěa kultuře, včetně školy, a probíhá po celý život. Ve škole se výchova charakteru uskutečňuje napříč všemi předměty. Pedagog, ať vyučuje cokoli, vždy také působí na charakter dítěte. Otázka tedynezní „zda“ je v edukačním procesu charakter formován, ale „jak“ – působí rodič, pedagog nebo škola promyšleně, cíleně, organizovaně, anebo nevědomě, reaktivně a nahodile? Proto byla výchova charakteruzařazena do společného základu přípravy budoucích učitelů, aby tak všichni studenti učitelství bez ohledu na svou aprobaci rozuměli významu tohoto fenoménu a byli připraveni nejen učit svůj předmět, ale téžpozitivně formovat charakter svých žáků a studentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Volume of the periodical
72
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
415-420
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—