Variability and Thematic Differences in Knowledge of German-Speaking Countries: A Case Study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020834" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020834 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV37_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie
Original language description
Studie se zaměřuje na hodnocení znalostí reálií německy mluvících zemí, resp. Rakouska mezi studenty německého jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (PdF UHK). Cílem bylo analyzovat úspěšnost studentů v testech z reálií a identifikovat tematické rozdíly v jejich znalostech. Výsledky odhalují variabilitu v úspěšnosti testů, se zvláštním důrazem na nízkou úspěšnost v otázkách týkajících se rakouské historie. Analýza také naznačuje, že forma testu nemá signifikantní vliv na úspěšnost studentů. Studie zdůrazňuje důležitost začlenění reálií do výuky cizích jazyků. Efektivní osvojení reálií nejen podporuje kulturní kompetence, ale také umožňuje hlubšílingvistické porozumění. Tento nový vhled má praktické implikace pro výukové metody a kurikulární plánování, což je nezbytné pro studenty učitelství cizích jazyků.
Czech name
Variabilita a tematické rozdíly ve znalostech reálií německy mluvících zemí: případová studie
Czech description
Studie se zaměřuje na hodnocení znalostí reálií německy mluvících zemí, resp. Rakouska mezi studenty německého jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (PdF UHK). Cílem bylo analyzovat úspěšnost studentů v testech z reálií a identifikovat tematické rozdíly v jejich znalostech. Výsledky odhalují variabilitu v úspěšnosti testů, se zvláštním důrazem na nízkou úspěšnost v otázkách týkajících se rakouské historie. Analýza také naznačuje, že forma testu nemá signifikantní vliv na úspěšnost studentů. Studie zdůrazňuje důležitost začlenění reálií do výuky cizích jazyků. Efektivní osvojení reálií nejen podporuje kulturní kompetence, ale také umožňuje hlubšílingvistické porozumění. Tento nový vhled má praktické implikace pro výukové metody a kurikulární plánování, což je nezbytné pro studenty učitelství cizích jazyků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku
ISSN
1801-1489
e-ISSN
2336-8136
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
37
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
42-59
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—