All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The main altar of the Piarist church of the Finding of Saint Cross in Litomyšl

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F24%3A50021686" target="_blank" >RIV/62690094:18440/24:50021686 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hlavní oltář piaristického kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli

  • Original language description

    Text pojednává o zaniklém hlavním oltáři bývalého piaristického kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli, který ve své době patřil k nejskvělejším objektům svého druhu ve střední Evropě. Podoba zaniklého Trevisaniho obrazu Ukřižování Krista je zde sledována na základě známých i nově objevených malířových skic a modellett k litomyšlskému plátnu (New Haven, Teplice, Strasbourg, Amherst). Vzhled architektury oltáře a jeho sochařské výzdoby je rekonstruována dle obdobných a soudobých prací architekta Kaňky a sochaře Brauna. Sledována je rovněž možná multiplikace soch oltáře v oblasti litomyšlského regionu. Následně je obecnější fenomén monumentálního hlavního oltáře z dvacátých let 18. století studován na základě komparací s obdobnými objekty, které povětšinou navrhl architekt Jan Blažej Santini-Aichel. Závěrem je uvedeno několik soudobých příkladů z oblasti Moravy, Rakouska a Bavorska.

  • Czech name

    Hlavní oltář piaristického kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli

  • Czech description

    Text pojednává o zaniklém hlavním oltáři bývalého piaristického kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli, který ve své době patřil k nejskvělejším objektům svého druhu ve střední Evropě. Podoba zaniklého Trevisaniho obrazu Ukřižování Krista je zde sledována na základě známých i nově objevených malířových skic a modellett k litomyšlskému plátnu (New Haven, Teplice, Strasbourg, Amherst). Vzhled architektury oltáře a jeho sochařské výzdoby je rekonstruována dle obdobných a soudobých prací architekta Kaňky a sochaře Brauna. Sledována je rovněž možná multiplikace soch oltáře v oblasti litomyšlského regionu. Následně je obecnější fenomén monumentálního hlavního oltáře z dvacátých let 18. století studován na základě komparací s obdobnými objekty, které povětšinou navrhl architekt Jan Blažej Santini-Aichel. Závěrem je uvedeno několik soudobých příkladů z oblasti Moravy, Rakouska a Bavorska.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Piaristé v Litomyšli

  • ISBN

    978-80-88464-09-9

  • Number of pages of the result

    26

  • Pages from-to

    229-254

  • Number of pages of the book

    527

  • Publisher name

    Regionální muzeum v Litomyšli, Městská galerie Litomyšl

  • Place of publication

    Litomyšl

  • UT code for WoS chapter