All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integration ICT into teaching and learning the subject Discrete Mathematics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00001304" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00001304 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Integration ICT into teaching and learning the subject Discrete Mathematics

  • Original language description

    Implementing modern information and communication technology into lessons enables an entirely new approach to education. There are a lot of possibilities of gaining suitable teaching packages. Also rich intellectual potential of some of our students allows to create many useful programs. The subject Discrete Mathematics educated at our university is divided into tree parts: Combinatorics, Graph Theory and Combinatorial Algorithms. The education with help of visualization is interesing and more understandable. Programs created by the students within their thesis are welcomed. We will describe some of them briefly in this article and they will be introduced at the conference.

  • Czech name

    Integrace ICT do předmětu Diskrétní matematika

  • Czech description

    Používání moderní informační a komunikační technologie v přednáškách a na seminářích umožňuje zcela nový přístup k výuce. Existuje mnoho možností, jak získat vhodný výukový materiál. Velkým přínosem v tomto směru jsou studenti, kteří jsou schopni vytvářet užitečné programy. Předmět Diskrétní matematika vyučovaný na naší univerzitě je rozdělen do tří částí: Kombinatorika, Teorie grafů a Kombinatorické algoritmy. Výuka s pomocí vizualizace je mnohem zajímavější a srozumitelnější. Programy vytvářené studenty v rámci jejich diplomových prací jsou velmi vítány. V článku krátce některé z nich popíšeme a na konferenci je blíže představíme.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proc. of ICTMT5

  • ISBN

    3-209-03849-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    1-4

  • Publisher name

    öbv&hpt Vienna

  • Place of publication

    Vienna

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article