All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Designing a Constructionistic Framework for T-Learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00002319" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00002319 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Designing a Constructionistic Framework for T-Learning

  • Original language description

    iDTV is a promising platform for education, since it can reach a large number of people and provide computing and communication interactivity. However, a number of key issues have yet to be faced, in a variety of fields, such as pedagogy, digital signalprocessing, and Human-Computer Interaction. Starting from pedagogical principles rooted in the constructionism theory, the ELU IST project presents a t-learning framework where learners are involved in compelling educational games through iDTV and engaged in their actual construction as well.

  • Czech name

    Návrh konstruktivistického frameworku pro t-learning

  • Czech description

    Interaktivní digitální televize (iDTV) má potenciál, aby byla využita jako platforma pro vzdělávání. Problémy, které je v této souvislosti potřebné vyřešit se týkají pedagogických postupů, uživatellského rozhraní a způsobu komunikace. V příspěvku je prezentována metodologie a návrh frameworku, vycházející z principů konstruktivizmu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Innovative approaches for learning and knowledge sharing : proceedings

  • ISBN

    3-540-45777-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Springer

  • Place of publication

    Berlin

  • Event location

    Crete

  • Event date

    Oct 1, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

    000241812400051