Digitalization: a New Challenges and Possibilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002066" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002066 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
DIGITALIZACE: NOVÉ VÝZVY A NOVÉ MOŽNOSTI
Original language description
Digitální vysílání se pomalu stává realitou v mnoha evropských, ale i světových zemích. Po Velké Británii, která jako první zavedla digitální vysílání v roce 1998, Švédsku, které zahájilo digitální vysílání v roce 1999, nebo Německu, které jako první zrealizovalo přechod od analogového vysílání k digitálnímu tzv. ostrůvkovou metodou, se digitalizace v Evropě dostává také do států střední a východní Evropy. Příchod digitální televize přinesl nové příležitosti pro diváky, kteří tak mohou zintensivnit interakci s televizí například získáním dodatečných informací, volbou různých úhlů pohledu kamery, hraním her nebo přístupem k internetu a emailům. Bohatší možnosti interaktivity přinášejí také příležitost využít interaktivní digitální televizi (iDTV) ke vzdělávání, tzn. k realizaci formy vzdělávání označované jako t-learning. Na této nové cestě je nutné překonat mnoho překážek z různých oblastí, např. kulturní, technologické, psychologicko-sociální či pedagogické.
Czech name
DIGITALIZACE: NOVÉ VÝZVY A NOVÉ MOŽNOSTI
Czech description
Digitální vysílání se pomalu stává realitou v mnoha evropských, ale i světových zemích. Po Velké Británii, která jako první zavedla digitální vysílání v roce 1998, Švédsku, které zahájilo digitální vysílání v roce 1999, nebo Německu, které jako první zrealizovalo přechod od analogového vysílání k digitálnímu tzv. ostrůvkovou metodou, se digitalizace v Evropě dostává také do států střední a východní Evropy. Příchod digitální televize přinesl nové příležitosti pro diváky, kteří tak mohou zintensivnit interakci s televizí například získáním dodatečných informací, volbou různých úhlů pohledu kamery, hraním her nebo přístupem k internetu a emailům. Bohatší možnosti interaktivity přinášejí také příležitost využít interaktivní digitální televizi (iDTV) ke vzdělávání, tzn. k realizaci formy vzdělávání označované jako t-learning. Na této nové cestě je nutné překonat mnoho překážek z různých oblastí, např. kulturní, technologické, psychologicko-sociální či pedagogické.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod
ISSN
1336-8281
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
10
Pages from-to
1-10
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—