Multimedia Applications and their Benefit for Teaching and Learning at Universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002294" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002294 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Multimedia Applications and their Benefit for Teaching and Learning at Universities
Original language description
Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process substantially influence education. They give us an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter to be much clearer and comprehensible, but also enable us to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The top applications of multimedia are represented by virtual reality. Well organized and fulfilled virtual learning environment hasbeen becoming important part of teaching and learning. On a few examples of multimedia products created by our students on a script given by the author of this paper we discus their benefit when explaining and visualizing the subject matter and testingknowledge of students through several kinds of self-tests and we also mention advantages of the professional virtual learning environment containing such study material.
Czech name
Multimediální aplikace a jejich benefit při učení a učení se na univerzitách
Czech description
Multimediální aplikace spolu s individuálním přístupem výrazně ovlivňují vyučování. Podporují prezentaci a ilustraci vysvětlované látky, umožňují připravit vhodný studijní materiál pro samostatnou přípravu studentů. V článku představujeme možnosti využití multimediálních aplikací připravených našimi studenty a zmiňujeme též výhody jejich zařazení do virtuálního studijního prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
WSEAS transactions on information science and applications
ISSN
1790-0832
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
GR - GREECE
Number of pages
11
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—