All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002313" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002313 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"

  • Original language description

    Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process have substantially influenced education. They give teachers an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter tobe much clearer and comprehensible, but also enable them to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The Theory of Graphs together with Combinatorial Optimization is a wonderful, practical discipline. On the one hand, there are many methods which can be used for solving the same problem, while on the other hand, using effective modifications of one algorithm, we can devise methods of solving various other tasks. To educate students in this area it is important to makethem familiar with certain algorithms in contexts to be able to get deeper into each problem and entirely understand it. In the paper we present just a few ideas that have proved successful in teaching and learning this part of mathematic

  • Czech name

    Konstruování znalostí v teorii grafů a kombinatorické optimalizaci s pomocí multimediální aplikace "Grafy"

  • Czech description

    Vhodné multimediální aplikace spolu s individuálním přístupem výrazně ovlivňují způsovb vzdělávání. Pedagog má jejich prostřednictvím možnost vytvořit takové studijní materiály, které ulehčují studentům jejich samostatnou přípravu na výuku. V teorie grafů a kombinatorické optimalizaci existují na jedné straně různé metody řešící tentýž problém a na druhé straně účelnými modifikacemi jednoho algoritmu lze získat řešení dalších problémů. Je proto vhodné výklad těchto algoritmů pojmout ve vzájemných souvislostech, aby studenti lépe pronikli do probírané problematiky. V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou uvedených oblastí s využitím programu "Grafy", který je zde též představen.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Enhancing understanding and constructing knowledge in mathematics with technology : proceedings of the 13th asian technology conference

  • ISBN

    978-0-9821164-1-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Suan Sunandha Rajabhat University

  • Place of publication

    Bangkok

  • Event location

    Bangkok, Thailand

  • Event date

    Dec 19, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article