Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F08%3A00002313" target="_blank" >RIV/62690094:18450/08:00002313 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Constructing Knowledge in Graph Theory and Combinatorial Optimization within the multimedia application "Graphs"
Original language description
Multimedia applications together with individual approaches within the didactic process have substantially influenced education. They give teachers an excellent chance how to support not only demonstrating and visualizing the explained subject matter tobe much clearer and comprehensible, but also enable them to prepare such study material for students that optimizes their study habits. The Theory of Graphs together with Combinatorial Optimization is a wonderful, practical discipline. On the one hand, there are many methods which can be used for solving the same problem, while on the other hand, using effective modifications of one algorithm, we can devise methods of solving various other tasks. To educate students in this area it is important to makethem familiar with certain algorithms in contexts to be able to get deeper into each problem and entirely understand it. In the paper we present just a few ideas that have proved successful in teaching and learning this part of mathematic
Czech name
Konstruování znalostí v teorii grafů a kombinatorické optimalizaci s pomocí multimediální aplikace "Grafy"
Czech description
Vhodné multimediální aplikace spolu s individuálním přístupem výrazně ovlivňují způsovb vzdělávání. Pedagog má jejich prostřednictvím možnost vytvořit takové studijní materiály, které ulehčují studentům jejich samostatnou přípravu na výuku. V teorie grafů a kombinatorické optimalizaci existují na jedné straně různé metody řešící tentýž problém a na druhé straně účelnými modifikacemi jednoho algoritmu lze získat řešení dalších problémů. Je proto vhodné výklad těchto algoritmů pojmout ve vzájemných souvislostech, aby studenti lépe pronikli do probírané problematiky. V článku jsou prezentovány zkušenosti s výukou uvedených oblastí s využitím programu "Grafy", který je zde též představen.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Enhancing understanding and constructing knowledge in mathematics with technology : proceedings of the 13th asian technology conference
ISBN
978-0-9821164-1-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Suan Sunandha Rajabhat University
Place of publication
Bangkok
Event location
Bangkok, Thailand
Event date
Dec 19, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—