Stereotypical images of consumer preferences among listeners of various musical genres
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001200" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001200 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf" target="_blank" >http://www.slu.cz/opf/cz/informace/acta-academica-karviniensia/casopisy-aak/aak-rocnik-2013/docs-2-2013/Franek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
Original language description
Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby,jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači ?elitní hudby? (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači ?elitní? hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači ?tvrdé?' hudby dávají přednost tradiční českékuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká po
Czech name
Stereotypy spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů
Czech description
Byly sledovány stereotypní představy o spotřebitelských preferencích posluchačů různých hudebních žánrů. Vysokoškolští studenti (N = 132) měli hodnotit preference jídel a nápojů, které mají podle jejich představ posluchači hudebních žánrů klasické hudby,jazzu, popu, metalu, techna a rapu. Výsledky ukázaly existenci jasně definovaných stereotypů spotřebitelského chování posluchačů různých hudebních žánrů. Podle těchto stereotypních představ existují velké rozdíly v preferenci jídel a nápojů mezi posluchači ?elitní hudby? (klasická, jazz) a ostatními hudebně preferenčními skupinami. Posluchači ?elitní? hudby preferují neobvyklá a luxusní jídla. Dále mají vyšší nároky na výběr nápojů. Naproti tomu posluchači ?tvrdé?' hudby dávají přednost tradiční českékuchyni, fast foodu, pivu a běžným nealkoholickým nápojům. Spotřebitelský stereotyp posluchače popu leží mezi těmito dvěma skupinami. Tito lidé dávají přednost specialitám a fast foodu, jejich preference nápojů je do určité míry blízká po
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA408%2F09%2F0075" target="_blank" >GA408/09/0075: Everyday manifestations of personality: music preference</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2013
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
13-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—