Home in the context of philosophy of education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50003137" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50003137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Domov v kontextu filosofie výchovy
Original language description
Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo
Czech name
Domov v kontextu filosofie výchovy
Czech description
Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
1/XI/2014
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
51-54
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—