All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Home in the context of philosophy of education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F14%3A50003137" target="_blank" >RIV/62690094:18460/14:50003137 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Domov v kontextu filosofie výchovy

  • Original language description

    Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo

  • Czech name

    Domov v kontextu filosofie výchovy

  • Czech description

    Text je inspirován filosofií výchovy profesora Radima Palouše. Holistická agogika profesora Palouše promýšlí agathologický pohled na přirozený svět a domov, lidskou existenci a bytí. Filosofie chápe domov i výchovu jako úkol, jak ve světě rozumět místu člověka a hledat cestu k společnému soužití. Fenomenologický holismus předpokládá pre-ordinovaný fenomén dobra. Lidský život je odpovědí na fenomén dobra, na situace, ve kterých se lidé nachází a které vytváří. Domov i výchova mají své základy v lidské přirozenosti. Domov je výchozí bod lidského bezpečí, předpoklad konstrukce světa, otázka a úkol pro život v globálním světě. V soudobé společnosti s příznaky non-identity jsou zvláště důležité orientace na živý horizont, dialog, transcendenci a smysl života. Filosofie výchovy zahrnuje meta-teorie o výchově, filosofickou pedagogiku, filosofické analýzy výchovy. Fenomenologická filosofie výchovy profesora Palouše je výchovou post-edukační doby. (mimořádné č. 1/XI/2014; publikace byla financo

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    1/XI/2014

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    51-54

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database