Evolution of Chemistry as Educational of Subject (From Alchemistry after Computers)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A10072226" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:10072226 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)
Original language description
Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.
Czech name
Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)
Czech description
Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery
ISBN
978-83-7271-698-9
Number of pages of the result
9
Pages from-to
29-37
Number of pages of the book
111
Publisher name
Uniwersytet Pedagogiczny
Place of publication
Kraków
UT code for WoS chapter
—