All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evolution of Chemistry as Educational of Subject (From Alchemistry after Computers)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A10072226" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:10072226 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)

  • Original language description

    Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.

  • Czech name

    Vývoj chemie jako vyučovacího předmětu (Od alchymie po komputery)

  • Czech description

    Při realizaci historických vstupů je nezbytné rozlišovat poměrně rigorózně mezi historií chemie jako praktické lidské činnosti a chemie jako vyučovacího předmětu. Přestože existence jedné kategorie bez druhé není možná, lze na vývoji pozorovat jisté odlišnosti, které jsou příčinou podstatně odlišné polohy na časové ose lidské historie. Příčinu lze mimo jiné spatřovat v přívlastku "efektivní". Tento charakteristický znak úspěšné lidské činnosti ve vzdělávacím pojetí zahrnuje především hromadnou vzdělávací činnost nezbytně podpořenou výraznou organizovaností. Tyto atributy jsou spojovány s lidskou činností pozdější doby a proto počátky chemie jako vyučovacího předmětu spadají do doby podstatně mladší než je tomu u praktické chemie. Z tohoto pohledu je koncipována tato kapitola monografie.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery

  • ISBN

    978-83-7271-698-9

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    29-37

  • Number of pages of the book

    111

  • Publisher name

    Uniwersytet Pedagogiczny

  • Place of publication

    Kraków

  • UT code for WoS chapter