Calculators from the first class: mistake or suitable reform?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866410" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866410 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kalkulačky od první třídy: omyl nebo rozumný reformní krok?
Original language description
Článek pojednává o možnosti alternativního vyučování matematice od prvního ročníku primární školy za pomoci kalkulačky. Ukazuje výhody takového přístupu k primární aritmetice. Rovněž se zabývá úrovní matematické gramotnosti čerstvých prvňáčků.
Czech name
Kalkulačky od první třídy: omyl nebo rozumný reformní krok?
Czech description
Článek pojednává o možnosti alternativního vyučování matematice od prvního ročníku primární školy za pomoci kalkulačky. Ukazuje výhody takového přístupu k primární aritmetice. Rovněž se zabývá úrovní matematické gramotnosti čerstvých prvňáčků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
System integralny w edukacji dziecka : konteksty i konsekwencje zmian
ISBN
978-83-61121-53-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
218-224
Publisher name
Wydawnictwo Wyższej szkoły pedagogicznej TWP
Place of publication
Warszawa
Event location
Katowice Polsko
Event date
Sep 26, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—