All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ProxyQB – rehabilitation cube

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F23%3A50021239" target="_blank" >RIV/62690094:18470/23:50021239 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/07279531:_____/23:N0000002

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ProxyQB – rehabilitační kostka

  • Original language description

    Předmětem projektu byl vývoj inteligentního neurorehabilitačního zařízení pro rozvoj a obnovení kognitivních funkcímozku. Na projektu pracoval příjemce společně s partnery projektu Univerzitou Hradec Králové a Ambulancí klinicképsychologie. Nový neurorehabilitační systém ProxyQB je složen ze setu interaktivních neurorehabilitačních pomůcek,které společně se softwarem vytváří personalizované kognitivně rehabilitační úkoly a pacienti tak mohou být aktivní imimo ordinaci svého lékaře. Díky zařazení prvků umělé inteligence a telemedicíny má lékař i pacient v reálném časedetailní přehled o pokrocích v rehabilitaci a lékař může podle výsledků pacienta flexibilně měnit parametryrehabilitačního procesu. Výsledkem projektu je software pro aplikaci, software pro webový portál, softwarovýalgoritmus a prototyp (rehabilitační kostka). Prototyp rehabilitační kostky se skládá ze dvou hlavních částí:elektronické a obalové. Plastový obal kostky je vybaven paměťovým čipem, který má uložené informace opodnětech na jednotlivých stěnách kostky. Kostka je schopna číst informace z těchto paměťových čipůprostřednictvím své elektronické části. Jakmile jsou údaje přečteny, kostka je pomocí Bluetooth protokolu přenáší dotabletové aplikace, která je dále zpracovává a využívá pro koordinaci her a interakce s uživatelem. Tento postupumožňuje snadnou výměnu obalů s různými podněty a přizpůsobení kostky pro různé hry či úkoly, což rozšiřujemožnosti použití a zábavnost celého systému. V řešení byly zohledněny potřeby různých uživatelů, včetně těch srůznou mírou poruchy jemné motoriky. Ohled byl brán hlavně na tvar, velikost a váhu kostky a vzhledem k cílení imezi děti předškolního věku byl prototyp navržen tak, aby s ní i dítě mohlo manipulovat jednou rukou po delší dobu.Zároveň byla brána v potaz skupina lidí, na které je řešení mířeno, tj. pacienti se špatnou jemnou motorikou,poruchami sluchu, mluvy a zraku. U dětí předškolního věku bylo počítáno s jejich velmi malou znalostí čtení a psaní.Pro bezpečné uložení a přenos až 4 kostek a tabletu byl navržen kufr. Uvnitř kufru jsou přihrádky, které drží kostky atablet na místě a zabraňují jejich pohybu během přepravy. Kufr slouží také jako nabíječka pro kostky a tablet. Kufr jevybaven i vlastní nabíjecí baterií, která slouží jako powerbanka. Kufr je navržen tak, aby po otevření vytvořilohraničenou herní plochu. Držák na tablet uvnitř kufru umožňuje uživatelům sledovat herní průběh a interagovat saplikací na tabletu.

  • Czech name

    ProxyQB – rehabilitační kostka

  • Czech description

    Předmětem projektu byl vývoj inteligentního neurorehabilitačního zařízení pro rozvoj a obnovení kognitivních funkcímozku. Na projektu pracoval příjemce společně s partnery projektu Univerzitou Hradec Králové a Ambulancí klinicképsychologie. Nový neurorehabilitační systém ProxyQB je složen ze setu interaktivních neurorehabilitačních pomůcek,které společně se softwarem vytváří personalizované kognitivně rehabilitační úkoly a pacienti tak mohou být aktivní imimo ordinaci svého lékaře. Díky zařazení prvků umělé inteligence a telemedicíny má lékař i pacient v reálném časedetailní přehled o pokrocích v rehabilitaci a lékař může podle výsledků pacienta flexibilně měnit parametryrehabilitačního procesu. Výsledkem projektu je software pro aplikaci, software pro webový portál, softwarovýalgoritmus a prototyp (rehabilitační kostka). Prototyp rehabilitační kostky se skládá ze dvou hlavních částí:elektronické a obalové. Plastový obal kostky je vybaven paměťovým čipem, který má uložené informace opodnětech na jednotlivých stěnách kostky. Kostka je schopna číst informace z těchto paměťových čipůprostřednictvím své elektronické části. Jakmile jsou údaje přečteny, kostka je pomocí Bluetooth protokolu přenáší dotabletové aplikace, která je dále zpracovává a využívá pro koordinaci her a interakce s uživatelem. Tento postupumožňuje snadnou výměnu obalů s různými podněty a přizpůsobení kostky pro různé hry či úkoly, což rozšiřujemožnosti použití a zábavnost celého systému. V řešení byly zohledněny potřeby různých uživatelů, včetně těch srůznou mírou poruchy jemné motoriky. Ohled byl brán hlavně na tvar, velikost a váhu kostky a vzhledem k cílení imezi děti předškolního věku byl prototyp navržen tak, aby s ní i dítě mohlo manipulovat jednou rukou po delší dobu.Zároveň byla brána v potaz skupina lidí, na které je řešení mířeno, tj. pacienti se špatnou jemnou motorikou,poruchami sluchu, mluvy a zraku. U dětí předškolního věku bylo počítáno s jejich velmi malou znalostí čtení a psaní.Pro bezpečné uložení a přenos až 4 kostek a tabletu byl navržen kufr. Uvnitř kufru jsou přihrádky, které drží kostky atablet na místě a zabraňují jejich pohybu během přepravy. Kufr slouží také jako nabíječka pro kostky a tablet. Kufr jevybaven i vlastní nabíjecí baterií, která slouží jako powerbanka. Kufr je navržen tak, aby po otevření vytvořilohraničenou herní plochu. Držák na tablet uvnitř kufru umožňuje uživatelům sledovat herní průběh a interagovat saplikací na tabletu.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20601 - Medical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG21_374%2F0026873" target="_blank" >EG21_374/0026873: Intelligent neurorehabilitation devices for the development of cognitive functions of the brain</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    ProxyQB – rehabilitační kostka

  • Numerical identification

    ProxyQB – rehabilitační kostka – 01ProxyQB-RK

  • Technical parameters

    Platforma ESP32 vč. Bluetooth Low Energy; dvě sady LED diod pro signalizaci barevných podnětů na kostce; vibračnízařízení; tištěné spoje a paměťový modul umístěný v obalu kostky pro detekci podnětů; lithiová polymerová (LiPol)baterie o kapacitě 1050 mAh; pevný obal kostky z nylonu P12; kufr pro uložení a přenos až 4 kostek a tabletu(obsahuje USB port pro nabíjení tabletu, vybaven vlastní baterií, která slouží jako powerbanka)

  • Economical parameters

    Řešení přispělo k rozšíření portfolia příjemce, upevnění pozice na trhu, zvýšení konkurenceschopnosti a tržeb, posunutíčinností do kategorie s vyšší technologickou úrovní. V současné době se příjemce připravuje na proces certifikaceřešení jako zdravotního prostředku. Marketing je orientován na B2B klinická pracoviště a velké distributoryzdravotnické techniky. Současně příjemce cílí do oblasti vzdělávacích institucí, terapeutických, rehabilitačních aseniorských center atp. Propagace probíhá formou prezentace řešení na veletrzích, letáky řešení jsou k dispozici včeské a anglické verzi. Řešení je komercionalizováno na webových stránkách příjemcehttps://www.prorocketeers.com/startups/proxyqb, či https://proxyqb.cz/cs, bylo vytvořeno několik demo videí. Cenavyvinutého řešení se bude pohybovat v řádu tisíců Kč, cena měsíčního přístupu do webového portálu v řádu stovekKč. V následujících 5 letech predikuje příjemce nárůst tržeb v řádech 1-12 mil. Kč.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62690094; 07279531

  • Owner name

    Univerzita Hradec Králové; ProRocketeers s.r.o

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page