All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Very High Speed Train Transmission

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63981106%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/63981106:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216305:26210/18:PR31097 RIV/00216305:26210/20:PR34181

  • Result on the web

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Very High Speed Train Transmission

  • Original language description

    High-speed train transmission is designed as single-stage conception and is developed for connection to the powertrain. On the input side, the transmission is connected to the motor via a gear coupling. The output shaft also represents the axis of the driven wheels. The gearbox is mounted on the input shaft side to the buggy by means of a reaction rod where the safety element is also located for case of its damage. Due to the location of the gearbox, the concept is supplemented with protective covers protecting the gearbox housing from damage from, for example, flying stones. Helical gears with modified tooth microgeometry are used in the gearbox to achieve a low transmission error value. Sufficient lubrication of the gears is ensured by wiping the output wheel in oil. At the same time, it is sprayed in the gearbox and trapped in the designed oil pockets, from which the channels are subsequently transported to the bearings.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH02010725" target="_blank" >TH02010725: Very High Speed Train Transmission</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    VHSG_V01

  • Numerical identification

    TH02010725-2018V002

  • Technical parameters

    Zásadní předpokládané technické parametry funkčního vzorku jsou: - Rozsah provozních vstupních otáček: 0 – 5729 min-1 - Rozsah přenášeného krouticího momentu: 0 – 1968 Nm (Zkratový moment = 9840 Nm) - Maximální rychlost servisní / konstrukční: 360 km/h – 396 km/h - Požadovaná životnost 25 let při průměrném nájezdu 500 000 km ročně

  • Economical parameters

    Významné ekonomické přínosy lze očekávat až po dokončení prototypu vysokorychlostní vlakové převodovky, který bude vycházek z funkčního vzorku. Přesto pozitivní přínosy v nefinanční oblasti jsou podpora výzkumné činnosti a rozvoj odborné úrovně pracoviště. Projekt přispívá ke zlepšení životního prostředí, kdy v důsledku využití výsledků projektu dojde ke snižování vibrací a hluku, a ke zvýšení komfortu vlakové dopravy. Tyto změny se pozitivně projeví v kvalitě života okolí vlakových koridorů. Významným přínosem projektu je vznik nových pracovních míst v důsledku zvýšeného prodeje převodových ústrojí. Převodovka byla vyrobena a bude dlouhodobě testována. Zařízení je umístěno v laboratořích společnosti IG Watteeuw CR s.r.o., Vídeňská 231/130, 619 00 Brno-jih

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    63981106

  • Owner name

    IG Watteeuw ČR s.r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2018/Prototypy/Vysokorychlostn%C3%AD%20p%C5%99evodov%C3%A9%20%C3%BAstroj%C3%AD%20-%20funk%C4%8Dn%C3%AD%20vzorek%202018.pdf