The development of an information system for the provisioning of dispatching services in air transportation - Dataware House Load Sheet Analytics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64050696%3A_____%2F20%3AN0000005" target="_blank" >RIV/64050696:_____/20:N0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj informačního systému pro zajišťování služeb dispečinku v letecké přepravě - Dataware House Load Sheet Analytics
Original language description
Vyvinuli jsme software, který doplňuje celé vzniklé portfolio programů. Jedná se o integrovaný datový sklad a nad ním postavenou analytickou aplikaci. Data, která jsou přijímána v reálném čase a kontrolována, jsou strukturovaně ukládána pro další zpracování do databáze. Nad takto připravenými daty běží aplikační nadstavba, která obsahuje analytické nástroje a správu dokumentů pro řízení dispečerské společnosti. Celkový objem zpracovávaných dat je v řádech miliónů zpracovávaných záznamů za rok. V reálném provozu, před krizí COVID-19, jež srazila objem letecké přepravy celosvětově na úroveň 5-9 % z běžného objemu, vytvořený software zpracovával analytiku pro cca 2600 letů denně. Průměrně je tak pomocí softwaru odbavován a následně analyzován let každých cca 32 sekund. I při této zátěži, kdy v reálném čase se všemi softwary pracuje až 360 uživatelů s různými funkcemi software pro analýzu, ale i se softwary z předchozích etap, dosahujeme průměrné odezvy pro uživatelskou práci do 2 sekund. Pro náročnější analytické výpočty, které běží na pozadí pak využíváme automatizované odbavovací fronty, které v pozadí provedou výpočty, agregaci výsledků, vygenerování reportů a jejich auditované odeslání určeným příjemcům. Implementovali jsme pokročilé optimalizační mechanismy, systém ukládání historie záznamů a striktní systém kontroly u přístupů jednotlivých aerolinek, dopravců, operátorů, dispečerů a dalších profesí a rolí, jež v letecké přepravě působí. Cílem celého projektu bylo dotvořit komplexní ekosystém funkcí v komplexní informační systém pro řízení procesů dispečerských společností působících v letecké přepravě, který bude srovnatelný se světovou špičkou v dané oborové oblasti. Konkrétně šlo o vývoj a následnou integraci do funkčního celku SW nástrojů E‐Filing Data Processing and Analysis, Issue Tracking System, ULD data analysis, Load Control Process Management a Dataware House Load Sheet Analytics. Realizací uvedeného hlavního cíle projektu došlo a ještě bude docházet k plnění plánovaných dílčích cílů vázaných na národní RIS3 strategii uvedených v PZ, kterými byly zvyšování inovačního potenciálu a zvyšování schopnosti aplikovat digitální technologické koncepty napříč sektory národního hospodářství, výzkum, vývoj, inovace a podpora zavádění technologických konceptů s důrazem na stimulaci produkce ICT s vysokou přidanou hodnotou a zvyšování kvality technického vzdělávání, na němž je digitální ekonomika jako celek velmi závislá. Cílů projektu, tj. naplnění cílů jednotlivých etap, bylo dle výstupní dokumentace projektu dosaženo. Celkem se jednalo o 5 etap. Splněním plánu pro etapy s čísly 1, 4 a 5 se vybudoval systém se zpracováním, roztříděním a evidencí letových dokumentů různého typu, a to počínaje zpracováním nejdůležitějšího dokumentu tj. tzv. Load sheetu.
Czech name
Rozvoj informačního systému pro zajišťování služeb dispečinku v letecké přepravě - Dataware House Load Sheet Analytics
Czech description
Vyvinuli jsme software, který doplňuje celé vzniklé portfolio programů. Jedná se o integrovaný datový sklad a nad ním postavenou analytickou aplikaci. Data, která jsou přijímána v reálném čase a kontrolována, jsou strukturovaně ukládána pro další zpracování do databáze. Nad takto připravenými daty běží aplikační nadstavba, která obsahuje analytické nástroje a správu dokumentů pro řízení dispečerské společnosti. Celkový objem zpracovávaných dat je v řádech miliónů zpracovávaných záznamů za rok. V reálném provozu, před krizí COVID-19, jež srazila objem letecké přepravy celosvětově na úroveň 5-9 % z běžného objemu, vytvořený software zpracovával analytiku pro cca 2600 letů denně. Průměrně je tak pomocí softwaru odbavován a následně analyzován let každých cca 32 sekund. I při této zátěži, kdy v reálném čase se všemi softwary pracuje až 360 uživatelů s různými funkcemi software pro analýzu, ale i se softwary z předchozích etap, dosahujeme průměrné odezvy pro uživatelskou práci do 2 sekund. Pro náročnější analytické výpočty, které běží na pozadí pak využíváme automatizované odbavovací fronty, které v pozadí provedou výpočty, agregaci výsledků, vygenerování reportů a jejich auditované odeslání určeným příjemcům. Implementovali jsme pokročilé optimalizační mechanismy, systém ukládání historie záznamů a striktní systém kontroly u přístupů jednotlivých aerolinek, dopravců, operátorů, dispečerů a dalších profesí a rolí, jež v letecké přepravě působí. Cílem celého projektu bylo dotvořit komplexní ekosystém funkcí v komplexní informační systém pro řízení procesů dispečerských společností působících v letecké přepravě, který bude srovnatelný se světovou špičkou v dané oborové oblasti. Konkrétně šlo o vývoj a následnou integraci do funkčního celku SW nástrojů E‐Filing Data Processing and Analysis, Issue Tracking System, ULD data analysis, Load Control Process Management a Dataware House Load Sheet Analytics. Realizací uvedeného hlavního cíle projektu došlo a ještě bude docházet k plnění plánovaných dílčích cílů vázaných na národní RIS3 strategii uvedených v PZ, kterými byly zvyšování inovačního potenciálu a zvyšování schopnosti aplikovat digitální technologické koncepty napříč sektory národního hospodářství, výzkum, vývoj, inovace a podpora zavádění technologických konceptů s důrazem na stimulaci produkce ICT s vysokou přidanou hodnotou a zvyšování kvality technického vzdělávání, na němž je digitální ekonomika jako celek velmi závislá. Cílů projektu, tj. naplnění cílů jednotlivých etap, bylo dle výstupní dokumentace projektu dosaženo. Celkem se jednalo o 5 etap. Splněním plánu pro etapy s čísly 1, 4 a 5 se vybudoval systém se zpracováním, roztříděním a evidencí letových dokumentů různého typu, a to počínaje zpracováním nejdůležitějšího dokumentu tj. tzv. Load sheetu.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20202 - Communication engineering and systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG16_083%2F0009891" target="_blank" >EG16_083/0009891: The development of an information system for the provisioning of dispatching services in air transportation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
R 2020-Air Dispatch
Technical parameters
Air Dispatch (CLC) Praha Aviatická 12/1048 161 00, Prague, The Czech Republic IČ: 24696790
Economical parameters
roční zvýšení objemu zisku u tvůrce: 50 %; úspora nákladů u uživatelů: značná, nelze přesně vyčíslit, protože neexistuje srovnání s agendou vedenou papírově nebo v excelu.
Owner IČO
64050696
Owner name
FoxCom, s.r.o.