Manufacturing of the new duct for propulsion unit, including demonstrator of the fuselage with air intakes with splitter plates
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64579336%3A_____%2F16%3AN0000003" target="_blank" >RIV/64579336:_____/16:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výroba nového proudovodu a demonstrátoru trupu včetně vstupních hrdel a řezačů
Original language description
Funkční vzorek představuje demonstrátor trupu ultralehkého letounu UL-39 NG s ventilátorovým pohonem. Demonstrátor trupu sestává ze skořepiny trupu s integrovaným vstupním kanálem se vstupy vzduchu, výstupním kanálem včetně chladicího obtoku pro uložení chladiče a výstupní trysky. Pro snazší manipulovatelnost nemá demonstrátor svislou ocasní plochu. Výroba všech kompozitních částí byla realizována jak kontaktní, tak autoklávovou technologií v LA composite. Výrobu kovových dílů zajistil JIHLAVAN airplanes. Tento vzorek slouží k ověření jeho funkčnosti, technologičnosti výroby a ověření možnosti zástavby ventilátorového pohonu. Dále pro realizaci laboratorních a tunelových zkoušek kompletního pohonu.
Czech name
Výroba nového proudovodu a demonstrátoru trupu včetně vstupních hrdel a řezačů
Czech description
Funkční vzorek představuje demonstrátor trupu ultralehkého letounu UL-39 NG s ventilátorovým pohonem. Demonstrátor trupu sestává ze skořepiny trupu s integrovaným vstupním kanálem se vstupy vzduchu, výstupním kanálem včetně chladicího obtoku pro uložení chladiče a výstupní trysky. Pro snazší manipulovatelnost nemá demonstrátor svislou ocasní plochu. Výroba všech kompozitních částí byla realizována jak kontaktní, tak autoklávovou technologií v LA composite. Výrobu kovových dílů zajistil JIHLAVAN airplanes. Tento vzorek slouží k ověření jeho funkčnosti, technologičnosti výroby a ověření možnosti zástavby ventilátorového pohonu. Dále pro realizaci laboratorních a tunelových zkoušek kompletního pohonu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031817" target="_blank" >TA04031817: Increasing the efficiency of the ducted fan for small aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TA04031817-V23
Numerical identification
Výkres č. y710-00-00 - Vstupní kanál, výkres č. y740-00-00 - Výstupní kanál, 3D model y200-01-00-Skořepina trupu, výkres č. y211-30-00/y212-30-00 Řezač kryt
Technical parameters
Funkční vzorek představuje demonstrátor trupu ultralehkého letounu UL-39 NG s ventilátorovým pohonem. Demonstrátor trupu sestává ze skořepiny trupu s integrovaným vstupní kanálem se vstupy vzduchu s řezači mezní vrstvy, výstupním kanálem včetně chladicího obtoku pro uložení chladiče a výstupní trysky. Pro snazší manipulovatelnost nemá demonstrátor svislou ocasní plochu. Demonstrátor trupu je složen z kompozitních částí vyrobených jak kontaktní, tak autoklávovou technologií, kovových dílů, motoru včetně potřebných instalací. Demonstrátor trupu umožňuje ověření možností zástavby propulzoru a především umožňuje měřit charakteristiky pohonu instalovaného v trupu v aerodynamickém tunelu. Z naměřených dat je následně možné vypočítat výkony letounu s takovýmto pohonem.
Economical parameters
Zvýšení objemu výroby, zvýšení zisku a vznik nových pracovních míst.
Application category by cost
—
Owner IČO
64579336
Owner name
LA composite s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—