All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

BTF Modelling Using BRDF Texels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A00040796" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:00040796 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61384399:31160/06:00025103

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    BTF Modelling Using BRDF Texels

  • Original language description

    The highest fidelity representations of realistic real-world materials currently used comprise Bidirectional Texture Functions (BTF). The BTF is a six dimensional function depending on view and illumination directions as well as on planar texture coordinates. The huge size of such measurements, typically in the form of thousands of images covering all possible combinations of illumination and viewing angles, has prohibited their practical exploitation and obviously some compression and modelling methodof these enormous BTF data spaces is inevitable. The proposed approach combines BTF spatial clustering with cluster index modelling by means of an efficient Markov random field model. This method allows to generate seamless cluster index of arbitrary size to cover large virtual 3D objects surfaces. The method represents original BTF data using a set of local spatially dependent Bidirectional Reflectance Distribution Function(BRDF) values which are combined according to synthesised cluste

  • Czech name

    Modelování BTF pomocí BRDF texelů

  • Czech description

    Nejvěrnější digitální reprezentace reálných materiálů zahrnuje dvojsměrnou texturní funkci (BTF). BTF je 6-ti dimensionální funkce závislosti odrazivosti materiálu na směrech osvětlení a pohledu a planárních texturních souřadnicích. Obrovská velikost BTFdat, typicky ve formě tísíců obrázů materiálu pro všechny kombinace směrů osvětlení a pohledu, omezuje jejich přímé praktické použití a tedy vývoj vhodné kompresní metody těchto dat je nevyhnutelný. Navržená metoda kombinuje planární segmentaci BTF dats následným modelováním segmentačního indexu prostřednictvím MRF modelu. Tímto je umožnena syntéza tohoto indexu v libovolné velikosti což umožňuje bezešvě pokrýt rozsáhlé povrchy virtuálních 3D objektů. Původní BTF data jsou zde reprezentována množinouprostorově indexovaných BRDF, které jsou kombinovány v závislosti na směrech pohledu a osvětlení. Metoda dosahuje komprese BTF v poměru 1:100 a umožňuje jejich rychlou syntézu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    BD - Information theory

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LNCS 4153

  • Issue of the periodical within the volume

    4153

  • Country of publishing house

    DE - GERMANY

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    475-484

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database