All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F08%3A00311906" target="_blank" >RIV/67985556:_____/08:00311906 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61384399:31160/08:00030700

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures

  • Original language description

    The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we proposeto achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.

  • Czech name

    Optimální převzorkování textur závislých na úhlu pohledu a osvětlení

  • Czech description

    Využití texturní informace závislé na úhlu pohledu a osvětlení umožňuje zachytit realistický vzhled skutečných materiálů. Příkladem takové reprezentace je dvousměrná texturní funkce (BTF - bidirectional texture function). Hlavní nevýhodou těchto dat, která velmi komplikuje jejich další aplikace, je jejich ohromná velikost. Metody založení na vnímání mohou stanovit optimální uniformní převzorkování těchto dat, které umožňuje dosáhnout značné redukce počtu vzorků závislých na úhlu pohledu a osvětlení. V článku předkládáme metodu komprese založenou na psycho-fyzikální studii, porovnáním původních naměřených dat a jejich uniformně převzorkováné verze přes polokouli měření závislých na úhlu pohledu a osvětlení. Převzorkování hodnot bylo uděláno jednotlivě pro elevační a azimutové úhly stejně v prostoru osvětlení i pohledů. Náše výsledky ukazují nadějné výsledky této metody pro algoritmy komprese a modelování používajících tento druh masivních dat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BD - Information theory

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA102%2F08%2F0593" target="_blank" >GA102/08/0593: BTF Texture Modelling</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization

  • ISBN

    978-1-59593-981-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ACM

  • Place of publication

    Los Angeles, USA

  • Event location

    Los Angeles

  • Event date

    Aug 9, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article