The item analysis of entrance tests for Faculty of Medicine in semi-real time
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00492560" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00492560 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf" target="_blank" >http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza položek přijímacích testů na lékařskou fakultu v semi-reálném čase
Original language description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 7-7. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno] Grant CEP: GA ČR GJ15-15856Y. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286043 ANOTACE: Přijímací řízení na lékařské fakulty patří k těm typům testů, které mají pro probanda, jenž test podstoupí, důležitý význam. Proto je vhodné mít možnost jednotlivé testové položky a test jako celek rutinně a efektivně hodnotit podle vytvořeného standardu. Příspěvek představuje metodologii, která umožňuje provést rychlou analýzu testů přijímacího řízení téměř v reálném čase, aplikovanou na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Vytvořená metodologie vychází především z klasické testové teorie a přináší zobecnění některých základních principů hodnocení testové položky, zejména zobecněný index diskriminace (ULI, upper-lower index). Klasický index diskriminace položky (ULI) využívá rozdílu v podílech správných odpovědí nejvíce a nejméně úspěšné třetiny uchazečů - je tedy založen na tercilech celkových skóre. Pro účely 1. lékařské fakulty, kde je ovšem přijímána jen nejlepší pětina uchazečů, bylo nutné index diskriminace položky založit na kvintilech. Současně byl ULI zobecněn na q-kvantil a doplněný matematický aparát nabízí možnost použití metodologie i v jiné instituci, kterou zajímá pouze nejlepší q-tina uchazečů. Prakticky je metodologie aplikována spolu s dalšími, pokročilejšími metodami položkového testování v aplikaci ShinyItemAnalysis.
Czech name
Analýza položek přijímacích testů na lékařskou fakultu v semi-reálném čase
Czech description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 7-7. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno] Grant CEP: GA ČR GJ15-15856Y. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286043 ANOTACE: Přijímací řízení na lékařské fakulty patří k těm typům testů, které mají pro probanda, jenž test podstoupí, důležitý význam. Proto je vhodné mít možnost jednotlivé testové položky a test jako celek rutinně a efektivně hodnotit podle vytvořeného standardu. Příspěvek představuje metodologii, která umožňuje provést rychlou analýzu testů přijímacího řízení téměř v reálném čase, aplikovanou na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Vytvořená metodologie vychází především z klasické testové teorie a přináší zobecnění některých základních principů hodnocení testové položky, zejména zobecněný index diskriminace (ULI, upper-lower index). Klasický index diskriminace položky (ULI) využívá rozdílu v podílech správných odpovědí nejvíce a nejméně úspěšné třetiny uchazečů - je tedy založen na tercilech celkových skóre. Pro účely 1. lékařské fakulty, kde je ovšem přijímána jen nejlepší pětina uchazečů, bylo nutné index diskriminace položky založit na kvintilech. Současně byl ULI zobecněn na q-kvantil a doplněný matematický aparát nabízí možnost použití metodologie i v jiné instituci, kterou zajímá pouze nejlepší q-tina uchazečů. Prakticky je metodologie aplikována spolu s dalšími, pokročilejšími metodami položkového testování v aplikaci ShinyItemAnalysis.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Estimation of psychometric measures as part of admission test development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů