Computer adaptive testing and the possibilities of its use in psychologic diagnostics: a demonstration with use of Physical Self-Description Questionnaire
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00492615" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00492615 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf" target="_blank" >http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychologické diagnostice: ukázka s využitím Physical Self-Description Questionnaire
Original language description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 11-11. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno]. Tento příspěvek vznikl s podporou následujících projektů a grantů: PROGRES Q19, GJ15-15856Y, SVV 2017-260446. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286071 ANOTACE: Cílem tohoto příspěvku je ověření užitečnosti počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing – CAT) při hodnocení tělesného sebepojetí za využití Physical Self-description questionnaire (PSDQ) – nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí (TS) v oblasti psychologie a psychologie sportu. Praktická využitelnost CAT byla hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace, v níž odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě dříve publikovaných parametrů položek (získaných kalibrací reálné položkové banky pomocí Graded Response modelu) a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen počet administrovaných položek z PSDQ a přesnost odhadů latentní úrovně TS. Výsledky potvrzují užitečnost CAT pro PSDQ. Například při požadované reliabilitě testového skóru rel = 0.8 bylo průměrně administrováno N = 5,3 (SD = 4,9) položek a CAT tedy ušetřilo v průměru více než 90% všech položek v PSDQ. Odhady TS získané pomocí CAT vysoce korelovaly s odhady TS získanými pomocí všech otázek v PSDQ (Pearsonův r = 0,94). V závěru příspěvku je prezentována aplikace pro adaptivní test a je diskutována využitelnost metodologie v dalších oblastech, jako je testování znalostí studentů.n
Czech name
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychologické diagnostice: ukázka s využitím Physical Self-Description Questionnaire
Czech description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 11-11. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno]. Tento příspěvek vznikl s podporou následujících projektů a grantů: PROGRES Q19, GJ15-15856Y, SVV 2017-260446. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286071 ANOTACE: Cílem tohoto příspěvku je ověření užitečnosti počítačového adaptivního testování (computerized adaptive testing – CAT) při hodnocení tělesného sebepojetí za využití Physical Self-description questionnaire (PSDQ) – nástroje, který je široce používán k posouzení tělesného sebepojetí (TS) v oblasti psychologie a psychologie sportu. Praktická využitelnost CAT byla hodnocena pomocí Monte-Carlo simulace, v níž odpovědi na jednotlivé položky byly simulovány na základě dříve publikovaných parametrů položek (získaných kalibrací reálné položkové banky pomocí Graded Response modelu) a předem specifikovaných skutečných hodnot latentní úrovně tělesného sebepojetí. V rámci simulace adaptivní administrace byl hodnocen počet administrovaných položek z PSDQ a přesnost odhadů latentní úrovně TS. Výsledky potvrzují užitečnost CAT pro PSDQ. Například při požadované reliabilitě testového skóru rel = 0.8 bylo průměrně administrováno N = 5,3 (SD = 4,9) položek a CAT tedy ušetřilo v průměru více než 90% všech položek v PSDQ. Odhady TS získané pomocí CAT vysoce korelovaly s odhady TS získanými pomocí všech otázek v PSDQ (Pearsonův r = 0,94). V závěru příspěvku je prezentována aplikace pro adaptivní test a je diskutována využitelnost metodologie v dalších oblastech, jako je testování znalostí studentů.n
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50103 - Cognitive sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Estimation of psychometric measures as part of admission test development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů