All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

difNLR: The detection of differential item functioning with use of generalised logistic regression

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F17%3A00492616" target="_blank" >RIV/67985807:_____/17:00492616 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf" target="_blank" >http://psychodiagnostika.fss.muni.cz/media/3014800/pdbprogram.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    difNLR: Detekce odlišného fungování položek pomocí zobecněné logistické regrese

  • Original language description

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 12-12. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno]. Tento projekt vznikl s podporou Grantové Agentury České Republiky c. GJ15-15856Y a v rámci projektu SVV 2017 c. 260454. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286073 ANOTACE: difNLR – balíček volně šiřitelného statistického prostředí R – byl vytvořen pro detekci potenciálně neférových položek v didaktických a psychologických testech (pro tzv. analýzu odlišného fungování položek, DIF z angl. Differential Item Functioning). Pro dichotomická data balíček přináší novou metodu založenou na zobecněné logistické regresi, která počítá s možností, že položka může být správně zodpovězena pouhým uhodnutím nebo naopak špatně zodpovězena z důvodu nepozornosti. Pro neskórovaná data balíček nabízí metodu pro analýzu tzv. odlišného fungování distraktoru (DDF z angl. Differential Distractor Functioning). Tato metoda je založena na multinomické regresi a nabízí bližší pohled na jednotlivé volby položek. Funkčnost balíčku a jeho použití je demonstrována na třech cvičných datových souborech pocházejících z přijímacích řízení na vysoké školy. Balíček je navíc využíván online aplikací ShinyItemAnalysis, která nabízí grafické rozhraní a zpřístupňuje tak detailní analýzu edukačních a psychologických testů širšímu obecenstvu.

  • Czech name

    difNLR: Detekce odlišného fungování položek pomocí zobecněné logistické regrese

  • Czech description

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Konference Psychologická diagnostika Brno 2017. Kniha abstraktů. Brno: Fakulta sociálních studií MU, 2017. s. 12-12. [Psychologická diagnostika /4./. 23.11.2017-24.11.2017, Brno]. Tento projekt vznikl s podporou Grantové Agentury České Republiky c. GJ15-15856Y a v rámci projektu SVV 2017 c. 260454. TRVALÝ LINK: http://hdl.handle.net/11104/0286073 ANOTACE: difNLR – balíček volně šiřitelného statistického prostředí R – byl vytvořen pro detekci potenciálně neférových položek v didaktických a psychologických testech (pro tzv. analýzu odlišného fungování položek, DIF z angl. Differential Item Functioning). Pro dichotomická data balíček přináší novou metodu založenou na zobecněné logistické regresi, která počítá s možností, že položka může být správně zodpovězena pouhým uhodnutím nebo naopak špatně zodpovězena z důvodu nepozornosti. Pro neskórovaná data balíček nabízí metodu pro analýzu tzv. odlišného fungování distraktoru (DDF z angl. Differential Distractor Functioning). Tato metoda je založena na multinomické regresi a nabízí bližší pohled na jednotlivé volby položek. Funkčnost balíčku a jeho použití je demonstrována na třech cvičných datových souborech pocházejících z přijímacích řízení na vysoké školy. Balíček je navíc využíván online aplikací ShinyItemAnalysis, která nabízí grafické rozhraní a zpřístupňuje tak detailní analýzu edukačních a psychologických testů širšímu obecenstvu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10103 - Statistics and probability

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GJ15-15856Y" target="_blank" >GJ15-15856Y: Estimation of psychometric measures as part of admission test development</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů