All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of multi-item measurement items

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F24%3A00601179" target="_blank" >RIV/67985807:_____/24:00601179 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.karlin.mff.cuni.cz/~antoch/robust24/abstrakty.pdf" target="_blank" >https://www.karlin.mff.cuni.cz/~antoch/robust24/abstrakty.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza položek vícepoložkových měření

  • Original language description

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: ROBUST 2024: Sborník abstraktů. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2024. s. 10-10. [ROBUST 2024: Letní škola JČ(S)MF /23./. 08.09.2024-13.09.2024, Bardějov]. ABSTRAKT: Měření v psychologii, pedagogice a v dalších sociálních vědách jsou často nepřesná a využívají proto většího množství položek či hodnotitelů. V příspěvku pojednáme o statistických metodách pro analýzu položek vícepoložkových měření. Pojednáme o modelech tzv. teorie odpovědi na položku (item response theory, IRT) a jejich vztahu s modely faktorové analýzy a modely zobecněné lineární a nelineární regrese se smíšenými efekty. Dále popíšeme postupný vývoj modelů IRT pomocí empirických charakteristických křivek a zobecněných lineárních a nelineárních modelů (GLNM) s důrazem na didaktickou hodnotu takového přístupu. Nakonec představíme některé nové přístupy k odhadu parametrů a jejich praktickou implementaci.

  • Czech name

    Analýza položek vícepoložkových měření

  • Czech description

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: ROBUST 2024: Sborník abstraktů. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2024. s. 10-10. [ROBUST 2024: Letní škola JČ(S)MF /23./. 08.09.2024-13.09.2024, Bardějov]. ABSTRAKT: Měření v psychologii, pedagogice a v dalších sociálních vědách jsou často nepřesná a využívají proto většího množství položek či hodnotitelů. V příspěvku pojednáme o statistických metodách pro analýzu položek vícepoložkových měření. Pojednáme o modelech tzv. teorie odpovědi na položku (item response theory, IRT) a jejich vztahu s modely faktorové analýzy a modely zobecněné lineární a nelineární regrese se smíšenými efekty. Dále popíšeme postupný vývoj modelů IRT pomocí empirických charakteristických křivek a zobecněných lineárních a nelineárních modelů (GLNM) s důrazem na didaktickou hodnotu takového přístupu. Nakonec představíme některé nové přístupy k odhadu parametrů a jejich praktickou implementaci.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10103 - Statistics and probability

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EH22_008%2F0004583" target="_blank" >EH22_008/0004583: Research of Excellence on Digital Technologies and Wellbeing</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů