Representation as a factor influencing the envinonment of the geometry teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F05%3A00041129" target="_blank" >RIV/67985840:_____/05:00041129 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Representation as a factor influencing the envinonment of the geometry teaching
Original language description
The paper deals with the problem of representations and their roles in the teaching of geometry. Three specific representational modes - representation of a problem through a story, non-verbal representation and geometrical sketch - used in a didacticalexperiment are described.
Czech name
Reprezentace jako faktor ovlivňující prostředí vyučování geometrii
Czech description
Článek je věnován problematice reprezentací a jejich rolí ve vyučování geometrii. Jsou v něm popsány tři specifické reprezentační módy: reprezentace problému příběhem, neverbální reprezentace a geometrická etudy, které byly použity v didaktickém experimentu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F03%2FD052" target="_blank" >GP406/03/D052: Role of Semiotic Representations in Mathematics Education</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings
ISBN
80-7290-220-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
360-361
Publisher name
UK v Praze, PedF
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Aug 21, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—