All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Are reflections of mathematical lessons benefitial?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00054911" target="_blank" >RIV/67985840:_____/06:00054911 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    němčina

  • Original language name

    Sind die Reflektionen des Unterrichts zuträglich?

  • Original language description

    Als Schwerpunkt der Professionalisierung der Arbeit der Lehrer sehen wir die Kultivierung der fachdidaktischen Kompetenz des Lehrers. Damit meinen wir die Kenntnisse der Unterrichtsgegenstandes und seiner Didaktik und Fähigkeit der Realisation in Praxis.Ein der möglichen Wege ist die Ausführung der qualifizierten pädagogischen Reflexion. Ausgangsbasis des Beitrages bilden die Beispiele der individuellen Reflexion einer Unterrichtsepisode bezüglich auf Thema "Brüche". Der Beitrag der Kollektivreflexionangedeutet ist. Einige offene Fragen herausgegriffen sind.

  • Czech name

    Jsou reflexe vyučování přínosné?

  • Czech description

    Za jádro profesního růstu učitelů považujeme kultivaci jejich oborově didaktické kompetence. To znamená znalost oboru a jeho didaktického zpracování i dovednost jeho realizace ve školní praxi. Jednou z cest této kultivace je provádění kvalifikované pedagogické reflexe. Základem příspěvku jsou ukázky individuálních reflexí videozáznamu jedné vyučovací epizody vztahující se k tématu "zlomek". Je naznačen přínos kolektivní reflexe při zkvalitňování profesní kompetence učitelů. Jsou uvedeny otevřené otázky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Beiträge zum Mathematikunterricht 2006

  • ISBN

    978-88120-434-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    521-524

  • Publisher name

    Verlag Franzbecker

  • Place of publication

    Hildesheim

  • Event location

    Osnabrück

  • Event date

    Mar 6, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article