All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Two Different Eulogies of Pantomime. Lucianus - Libanius

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F05%3A00097695" target="_blank" >RIV/67985955:_____/05:00097695 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chvála pantomimu dvakrát jinak. Lúkiános - Libanios

  • Original language description

    Pantomimus se stal nejpopulárnějším divadelním žánrem v celé římské říši, zejm. v důsledku migrace obyvatel, z nichž mnozí nevládli dobře latinou. V západořímské říši převládalo negativní hodnocení tohoto žánru, především křesťanskými autory, na východěbylo spektrum názorů širší. Lúkiános jej hájí v dialogu O tanci a klade důraz na estetické kvality pantomimu, kultivujícího estetické cítění a intelekt diváků. Libanios byl o dvě století později inspirován tímto textem v Oratio LXIV, ale motivace a adresáti jeho řeči jsou jiní. Hlavním tématem jsou tu etické otázky, pro Lúkiána vedlejší. Libanios, ne-křesťan v raně křesťanské společnosti, usiloval o zachování hodnot mizejícího antického světa. Cnosti oceňované křesťany nejvíce jsou tu proto zdůrazněny aLibanios odmítá křesťanské předsudky vůči divadlu.

  • Czech name

    Chvála pantomimu dvakrát jinak. Lúkiános - Libanios

  • Czech description

    Pantomimus se stal nejpopulárnějším divadelním žánrem v celé římské říši, zejm. v důsledku migrace obyvatel, z nichž mnozí nevládli dobře latinou. V západořímské říši převládalo negativní hodnocení tohoto žánru, především křesťanskými autory, na východěbylo spektrum názorů širší. Lúkiános jej hájí v dialogu O tanci a klade důraz na estetické kvality pantomimu, kultivujícího estetické cítění a intelekt diváků. Libanios byl o dvě století později inspirován tímto textem v Oratio LXIV, ale motivace a adresáti jeho řeči jsou jiní. Hlavním tématem jsou tu etické otázky, pro Lúkiána vedlejší. Libanios, ne-křesťan v raně křesťanské společnosti, usiloval o zachování hodnot mizejícího antického světa. Cnosti oceňované křesťany nejvíce jsou tu proto zdůrazněny aLibanios odmítá křesťanské předsudky vůči divadlu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    22-26

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database